روابط عمومی ها برای افزایش تولید چگونه کمک می کنند؟

به گزارش بیدنا امروزه دنیای ارتباطات چنان گسترش یافته که برای ایجاد رابطه ای صحیح،هدفمند و دوطرفه همراه با حفظ ارزش‌ها نیازمند خلاقیت‌های ویژه‌ در راه تحقق اهداف سازمانی است.

اکنون جهان آخرین گردنه های ورود به جامعه نرم افزاری و اطلاعاتی را پشت سر می گذارد و روابط عمومی به عنوان حلقه مهم ارتباط شرکت با مخاطبان و سایر ذینفعان، مسئولیت حائز اهمیتی در فرایند شفاف سازی، پاسخگویی و اطلاع رسانی را بر عهده دارد.

نهاد روابط عمومی در سازمان ها می تواند از یک طرف زمینه جذب منابع بهتر و کارآمدتر از محیط را فراهم آورد و از طرف دیگر با برقراری ارتباط با افراد و بخش های داخلی سازمان،زمینه ساز مشارکت کارکنان،ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد و همکاری موثر و مداوم در اجرای استراتژی های اصلی سازمان گردد.

تعریف روابط عمومی

به زبان ساده روابط عمومی گوش و دهان هر سازمان وشرکت و علم اجتماعی است که درون و برون شرکت را به هم پیوند می‌دهد. در جهان رقابتی امروز، جایی که هر سازمانی به سختی برای بهبود تصویر مردم از برند خود تلاش می‌کند، روابط‌عمومی تبدیل به یک نیاز حیاتی شده است.

روابط عمومی باید در حفظ یک رابطه سالم بین سازمان و جامعه، کارکنان،سهامداران و سرمایه‌گذار آن، حداکثر تلاش خود را انجام دهد و جریان صحیح اطلاعات بین سازمان و جامعه را تضمین کند.

مهمترین مانع پیش روی روابط عمومی

یکی از مواردی که می تواند سیر حرکت یک شرکت و مهم تر از آن یک هلدینگ را با چالش های جدی مواجه کند جزیره ای عمل کردن و نداشتن نقشه راه جامع است، اولین اقدام برای برطرف کردن این چالش این است که منافع جمعی یا همان منافع شرکت در اولویت قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وظایف روابط عمومی در شرکت های تولیدی

در شرکت ها تولیدی نیز روابط عمومی ها علاوه بر وظایف ذاتی باید برای معرفی خدمت و محصول شرکت ها تلاش کنند.

خط ‌مشی اصلی در روابط‌عمومی های شرکت ها بر پایه اعتمادسازی است البته این اعتمادسازی در نهایت سبب ایجاد ارزش افزوده برای شرکت خواهد شد.

‌متخصصان روابط‌عمومی ‌وظیفه‌ی ایجاد وجهه و تصویر مناسب را بر عهده دارند تا ذهنیت مثبت از سازمان در بین مردم ایجاد کنند.

البته گستره‌ی فعالیت روابط‌عمومی‌بسیار وسیع است این گستره می‌تواند از مدیریت ارتباط با مشتریان تا تبلیغ محصولات شرکت ادامه داشته باشد.

تبلیغ محصول تنها بر عهده بخش بازاریابی یا تبلیغات نیست. این یکی از وظایف روابط عمومی ها است.روابط عمومی و تبلیغات هر دو بخش مهمی از فعالیت‌های یک شرکت هستند و مرز باریکی با بحث بازاریابی دارند.

بین روابط عمومی و تبلیغات برتری یا ضعفی وجود ندارد هر دوی این فرایندها برای برندینگ اعتماد سازی فروش و رسیدن به اهداف سازمان ضروری است.

در واقع هر دو مفهوم تبلغات و روابط عمومی در راستای برندینگ بهتر و برای انتقال کارآمدتر پیام‌ها به مخاطبان استفاده می‌شوند و برای رسیدن به این هدف می توانند از رسانه‌های گوناگونی کمک بگیرید.

تبلیغات و روابط عمومی دو بازوی مهم برای جذب مخاطب در کسب‌وکارها محسوب می‌شوند.و روابط عمومی می تواند با هدف افزایش آگاهی از برند و آشنایی افراد با محصولات و خدمات برندها دست به کار شده و وظیفه تبلیغاتی را نیز انجام دهد.

طبق تحقیقات، محتوایی که با رویکرد روابط عمومی تولید می‌شود، سه برابر محتواهای تبلیغاتی در تصمیم‌گیری مشتریان تاثیرگذار است. همین آمار نشان می‌دهد که روابط عمومی به مراتب، اعتبار بیشتری را برای کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد.که همین موضوع نشان دهنده اهمیت جایگاه روابط عمومی در شرکت است.

کمک روابط عمومی به مدیریت

مسئولین روابط عمومی می توانند به مدیریت کمک کنند تا در تصمیم گیری و اجرای برنامه های استراتژیک سازمان با بصیرت و دقت نظر بیشتری اقدام نمایند.

روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان سازمان، شرکت یا کسب و کار است و مثل دیدبان باید اخبار مربوط به شرکت را رصد و پایش کند.و در بسیاری از مواقع می توانند بحران ها را پیش بینی،کنترل و برطرف نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا