مهمترین نکات در مورد شوینده های پوست

به گزارش بیدنا در صورتی که ترشحات شسته نشوند و بر روی پوست باقی بمانند، ممکن است به بافت پوستی آسیب وارد شود و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات زیادی شود. اما اکنون سوال این است انتخاب شوینده پوست بر اساس چه معیاری باید صورت گیرد! این همان موضوعی است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

انتخاب شوینده پوست وحفظ سلامت چشم‌ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انتخاب شوینده پوست به سلامت چشم‌های شما کمک می‌کند. زیرا ترشحاتی  که بر روی پوست وجود دارند، در صورتی که به چشم نفوذ کنند می‌توانند مشکلات زیادی را برای چشم به وجود بیاورند و حتی خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی را به میزان زیادی افزایش می‌دهند.

با توجه به تمامی این موارد حفظ سلامت چشم در گروه تمیزی و پاکیزگی پوست است و این مسئله اهمیت زیادی دارد.

توجه به نوع پوست

در انتخاب شوینده پوست، یکی از مواردی که مد نظر قرار دارد نوع پوست است. همانطور که می‌دانید ساختار پوست چرب، با ساختار پوست معمولی و یا حساس متفاوت است و بی‌شک شما نمی‌توانید شوینده‌ای را که برای پوست چرب به کار می‌برید برای پوست معمولی و یا حساس نیز به کار ببرید.

این مسئله بسیار مهم است و در صورتی که به آن توجه نداشته باشید، ممکن است پوست به مرور زمان دچار آسیب‌های جدی شود. مرجع تخصصی دکتر دکتر انتخاب شوینده پوست بر اساس معیارهای زیر را مد نظر قرار می‌دهد:

  • اگر پوست شما چرب است، بهتر است از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی آلفا هیدروکسید اسید(مثل اسیدلاکتیک و اسید گلیکولیک) یا بتا هیدروکسید اسید(اسید سالیسیلیک) هستند.
  • اگر پوست شما خشک است، بهتر از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و آبرسان مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، آلوورا هستند.
  • اگر پوست شما حساس است، بهتر است از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی پاک‌کننده‌های ملایم و تسکین‎دهنده پوست هستند.
  • اگر پوست شما ترکیبی است، بهتر است از شوینده‌هایی استفاده کنید که سطح PH پوست  را متعادل می‌کنند.

توجه به برند شوینده پوست

مسئله دیگری که در انتخاب شوینده پوست باید مد نظر قرار گیرد برند شوینده است. امروزه، محصولات متنوعی برای شستشوی پوست در بازار موجود هستند و بی‌شک بسیاری از آنها نامعتبر هستند. به طور مثال، اگر در زمان خرید شوینده متوجه شدید که دارای پروانه ساخت نیست و یا مجوزهای بهداشتی را دریافت نکرده است، هرگز نباید آن را بخرید. زیرا این شوینده ممکن است حاوی مواد بی‌کیفیت باشد و در نتیجه به پوست شما آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

کدام نوع شوینده خوب است، فوم، ژل یا پن؟

از جمله سوالات و شاید بتوان گفت نگرانی‌هایی که در زمان انتخاب شوینده پوست وجود دارد نوع شوینده است. امروزه، مدل‌های مختلفی از شوینده پوست موجود هستند که از مهمترین آنها می‌توان به فوم، ژل و یا پن اشاره کرد. در زمان خرید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام مدل بهتر است. در همینجا به شما اعلام می‌کنیم اگر شما شوینده پوست را از برندهای معتبر بازار تهیه کنید، نباید نگران مدل آنها باشید و از هر کدام که تمایل دارید می‌توانید استفاده کنید. زیرا مواد تمامی این محصولات مشابه به یکدیگر است که به صورت‌های مختلفی نمود پیدا کرده‌اند و شما باید سلیقه خود را در خرید اعمال کنید.

شوینده پوست چرب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

انتخاب شوینده پوست چرب از جمله مواردی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. زیرا اگر شوینده انتخاب شده ترکیبات مناسبی نداشته باشد، چربی‌ها را از روی پوست صورت پاک نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که مشکلاتی نظیر جوش بر روی پوست به وجود بیاید.

مرجع تخصصی دکتر دکتر پیشنهاد می‌دهد که در زمان انتخاب شوینده پوست صورت باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • این شوینده باید چربی پوست را متعادل کند
  • این شوینده باید فرمولاسیون سبک و ملایم داشته باشد
  • این شوینده باید PH سازگار با پوست داشته باشد و حاوی ترکیباتی نظیر سالیسیلیک اسید، لاکتیک اسید و گلایکولیک اسید باشد

انواع محصولاتی در بازار موجود هستند که می‌توانند در زمان انتخاب شوینده پوست مورد توجه قرار گیرند. برهی از این محصولات عبارتند از شوینده پوست چرب سراوی ، شوینده پوست چرب لایسل ، شوینده پوست چرب درماتیپیک، شوینده پوست چرب ویتالیر  و شوینده پوست چرب لایسل.

شوینده پوست خشک چه ویژگی‎هایی باید داشته باشد؟

پوست خشک از جمله پوست‌هایی است که افراد بسیاری از آن گلگی دارند و همواره به این مسئله اشاره می‌کنند که خشکی پوست آنها را اذیت می‌کند. همین امر باعث شده است که انتخاب شوینده پوست صورت خشک با وسواس بیشتری صورت گیرد. همانطور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های پوست خشک این است که رطوبت پایینی دارد. زمانی که برای شستشوی صورت از شوینده نامناسب استفاده می‌کنید، پوست حالت کشیدگی پیدا می‌کند و این مسئله باعث حس ناخوشایندی در شما می‌شود.

در زمان انتخاب شوینده پوست صورت خشک به این مسئله توجه داشته باشید که این شوینده حاوی روغن‌های مناسب باشد که در زمان شستشو رطوبت پوست را حفظ کند و از خشکی آن جلوگیری نمایید. امروزه، برندهای متفاوتی مانند  شوینده پوست خشک سیمپل  در بازار موجودند. اما باید بدانید تا زمانی که ترکیبات شوینده پوست را بررسی نکرده‌اید، هرگز به آن اعتماد نکنید.

شوینده پوست حساس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پوست حساس به پوستی گفته می‌شود که ساختار قرمز و تحریک شونده‌ای دارد. زمانی که به پوست‌های حساس نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این پوست‌ها ملتهب هستند و حتی ممکن است شما احساس کنید موضوعی باعث ناراحتی یا افروختگی فرد شده است که پوستش اینچنین قرمز است. اما باید بدانید حقیقت این است که این پوست‌ها بسیار حساس هستند و باید در نگهداری از آنها به موارد متعددی توجه داشته باشید.

شوینده پوست حساس باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد. مهمترین مسئله‌ای که باید آن را با شما در میان بگذاریم وجود مواد تسکین‌دهنده از جمله عصاره بابونه در این شوینده‌هاست. مواد تسکین‌دهنده التهابات را کاهش می‌دهند و باعث تمیزی پوست می‌گردند.

شوینده پوست و حفظ زیبایی آن

استفاده از شوینده پوست باعث می‌شود که پوست زیبا و درخشنده به نظر برسد. آلودگی‌ها مهمترین مسئله‌ای هستند که به ساختار پوست آسیب وارد می‌کنند و باعث می‌شوند پوست کدر باشد. حتی زمانی که پوست کثیف است، آرایش در آن به نظر نمی‌رسد و این مسئله می‌تواند برای افراد نگران‌کننده باشد. با توجه به تمامی این موارد، شما باید استفاده از شوینده پوست مناسب را به رژیم پوستی خود بیافزایید.

برای درمان مشکلات پوستی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انتخاب شوینده پوست در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید شوینده پوست باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. همچنین، شما باید این محصول را از برندهای معتبر انتخاب کنید که مطمئن باشید تمامی استانداردها در ساخت آن رعایت شده‌اند.

پوست یکی از ارگان‌هایی است که بر زیبایی اثر مستقیم می‌گذارد. اگر به دنبال پزشکان معتبر پوستی هستید تا ساختار پوست خود را سالم نگه دارید، می‌توانید به مرجع تخصصی دکتردکتر مراجعه کنید و با معتبرترین پزشکانی که در این حیطه فعال هستند آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا