گفت و گویی با همکاران حوزه مالی “بهپاک” به مناسبت روز حسابدار

“علی صالحی” :

در هر شرکتی مدیریت هزینه‌ ها و سرمایه‌ها بر عهده واحد مالی است

حسابداری از رشته های پرطرفدار در کشور است چرا که هم رشته ی جذابی است و هم بازار کار خوبی دارد اما کار کردن در این حوزه سختی های مختص به خودش را نیز دارد. به همین مناسبت با دو نفر از همکاران شرکت بهپاک که در حوزه ی مالی و حسابداری فعالیت دارند به گفت و گو نشستیم.

علی صالحی متولد سال ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی است، او  در دانشگاه تدریس می‌کند و از سال ۱۳۷۵ وارد مجموعه بهپاک شده است، تا کنون حدود ۲۵ سال سابقه کار دارد. صالحی از سال ۹۲ در بخش مالی مشغول به کار است و اکنون به عنوان سرپرست مدیریت تضمین کیفیت در بهپاک فعالیت می‌کند و به گفته خودش در طی این بیست و پنج سالی که در بهپاک کار کرده اکثر واحدهای شرکت را اعم از نگهبانی، کارگری ساده و بخش‌های اداری تجربه کرده‌است.

صالحی درباره ی الزامات ویژگی های پرسنل مشغول به کار در بخش مالی مطرح کرد: پرسنل مالی باید تیپ شخصیتی خاصی داشته باشند، آن ها باید بتوانند حساب‌ها را دقیق نگهداری و محاسبه کنند، در واقع موفقیت یک شرکت تا حد زیادی به بخش مالی آن شرکت وابسته است. و خوشبختانه بخش مالی شرکت بهپاک از این ویژگی برخوردار است.

صالحی درباره نقش حوزه‌ی مالی در پیشرفت شرکت اذعان داشت: بخش مالی هر شرکتی باید بتواند تا مدیریت هزینه‌ها و سرمایه‌ها را انجام دهد و بداند با چه سرمایه‌ای و با چه مبلغی می تواند طرح‌های توسعه‌ای را پیش ببرد. و به نوعی مسیر توسعه شرکت را در پیش روی مدیریت ارشد مجموعه قرار دهد، بخش مالی همچنین باید با بخش های تولید، بازرگانی، اداری، منابع انسانی و انبار در ارتباط تنگاتنگ باشد که بتواند محاسباتش را به درستی انجام دهد و مانند یک سیستم با اهداف شرکت هماهنگ و همگام باشد.

صالحی در ادامه در ضرورت آموزش پرسنل گفت: از آن جایی که قوانین در حوزه مالی هرلحظه تغییر می‌کند، لازم است تا پرسنل مالی بر این قوانین مسلط باشند.

به عنوان سخن پایانی علی صالحی درباره ی بهترین خاطره دوران کاری خود گفت:  وقتی در انتهای مجمع سالانه و پس از ارائه‌ی گزارش، مدیرعامل ارشد توسعه ملی از شرکت بهپاک تمجید می‌کند خستگی ما بر طرف می‌شود؛ چرا که نشان دهنده‌ی این است که کار به درستی انجام شده و شرکت بهپاک به عنوان شرکت برتر از بین شرکت های مجموعه توسعه ملی در حوزه مالی مطرح می‌شود.

 

“انوش عموزاد”:

ارتباط و هماهنگی سایر واحدها با واحد مالی بسیار تعیین کننده است

انوش عموزاد متولد سال ۱۳۵۲ است که از سال ۱۳۷۵ در این شرکت مشغول به کار است. وی مطرح می‌کند که ابتدا در واحد روغن کشی بجنورد مشغول به کار بوده ، سپس سال ۱۳۷۹ از بجنورد به کارخانه ی بهپاک منتقل شده و سابقه و تجربه ی کاری در بخش های خزانه‌داری، مالی، حقوق و دستمزد را دارد و هم اکنون به عنوان رئیس بودجه و گزارشات با ۲۶ سال سابقه ی کار مشغول به کار است.

عموزاد همکاران بخش مالی بهپاک را افرادی دوست داشتنی، مهربان، و اهل کار و تلاش  دانست و اضافه کرد، یکی از نقش‌های مهم حوزه ی مالی در پیشرفت و توسعه ی کارخانه تهیه ی بودجه برای درآمد و هزینه های یک سال شرکت است.

او اذعان داشت برای ایجاد یک نظم اداری پایدار لازم است بین ارکان اداره مخصوصا حوزه مالی با سایر بخش های اداری رابطه ی متقنی برقرار باشد، زیرا واحد مالی برای به دست آوردن یک جمع بندی سالانه نیاز دارد تا واحدهای دیگر اطلاعات را در اسرع وقت در اختیار این واحد قرار دهد، چرا که این موضوع در تهیه صورت های مالی برای مجمع عمومی که سود و زیان شرکت و سهامداران را مشخص می کند موثر است و تمام این موارد بر اهمیت ارتباط واحد مالی با واحدهای دیگر تاکید می کند.

عموزاد در ادامه اضافه کرد: علاوه بر ارتباط واحدهای دیگر با واحدهای مالی مکانیزه شدن فعالیت ها، باعث تسریع در کارها می شود.

در انتها عموزاد به برگزاری اردو در پایان فعالیت های واحد مالی اشاره کرد و گفت: پس از بسته شدن حساب ها و تهیه ی صورت های مالی، با همکاران این واحد اردویی برگزار می شد که بسیار خوب و دلنشین بود و باعث صمیمت بیشتر بین همکاران می شد و این یکی از بهترین خاطرات در واحد مالی است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا