مدیرعامل وبشهر: ثمره اقدامات سال گذشته در سال ۱۴۰۳ نمایان خواهد شد/تمامی خرید های مواد اولیه شرکت های شوینده باید از طریق بورس کالا انجام شود

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر مهمترین برنامه های مالی شرکت های تابعه در سال 1403  را اعلام کرد.

به گزارش بیدنا، بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۲  گفت: با برنامه ریزی های خوبی که سال ۱۴۰۲ انجام شده بود تمامی مجامع شرکت های زیر مجموعه برگزارشد.

وی با بیان اینکه برگزاری مجامع شرکت ها در کمترین زمان ممکن از سال مالی یک رکورد محسوب می شود ادامه داد: کیفیت گزارش های دریافتی هم در خصوص اظهار نظر حسابرس هم در کیفیت بند هایی که در گزارش حسابرس آمده خوب بوده و عملکرد شرکت ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

مرادی با اشاره به اینکه ثمره و نتایج اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ انجام شده در سال ۱۴۰۳ نمایان خواهد شد تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص انتشار انواع اوراق بدهی در سال ۱۴۰۲ انجام شده که نتایج آن در سال ۱۴۰۳ خود را نشان می دهد.

مدیرعامل وبشهر با بیان اینکه انتشار اوراق برای شرکت های تولیدی در دستور کار قرار دارد ادامه داد: مبلغ پیش بینی شده برای انتشار اوراق مشخص شده است. در سال ۱۴۰۳با همراهی مدیران عامل، انتشار اوراق بدهی در شرکت های تولیدی انجام خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه برنامه جامعی برای افزایش سرمایه شرکت ها طراحی شده است افزود: برای پاکسان احداث خط تولید سولفوناسیون و برای گلتاش و ساینا خرید برند در قالب برنامه افزایش سرمایه جامع هلدینگ شوینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۳ نیاز مالی شرکت های زیرمجموعه  تامین خواهد شود و طرح های توسعه ای شرکت ها با کمترین مشکل مالی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در مورد واگذاری دارایی های مازاد نیز گفت: در شرکت به پخش واگذاری املاک مازاد در دستور کار قرار دارد که تمامی جزئیات در بودجه این شرکت پیش بینی شده و مبالغ حاصل از واگذاری ها، بخشی از تامین سرمایه در گردش به پخش را پوشش خواهد داد.

مرادی مولد سازی دارایی ها را سیاست کلی دولت، بانک ملی و مجموعه توسعه صنایع بهشهر در سال ۱۴۰۳ دانست و افزود: واگذاری شرکت های مازاد و شرکت هایی که در زنجیره ارزش اصلی نیستند در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته لیست ارزشگذاری تعدادی از شرکت ها نهایی شده که در سال ۱۴۰۳ برای بار دوم و با شرایط جدید به مزایده گذاشته خواهد شد.تعدادی دیگر از شرکت ها نیز اخیرا به مصوبه واگذاری بانک ملی و وبشهر اضافه شده که کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزشگذاری در شرکت های مورد نظر مستقر خواهند شد تا فرایند واگذاری در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرعامل وبشهر گفت: موضوع دیگر برای سال ۱۴۰۳ عرضه شرکت زرین ذرت شاهرود در فرابورس است. اقدامات لازم انجام شده و روند اداری آن توسط کارگزاری بانک ملی در حال انجام است.

مرادی در مورد خرید و فروش محصولات در بورس کالا گفت: اتفاق خوب در سال مالی گذشته بحث عرضه و پذیرش محصولات صنعتی شرکت پاکسان در بورس کالا بوده است. با توجه به صرفه و صلاح عرضه محصولات پاکسان در بورس کالا، شرکت های شوینده گروه تمامی خرید های مواد اولیه را باید از بورس کالا انجام دهند و شرکت پاکسان نیز باید محصولات خود را از طریق کانال بورس کالا عرضه کند تا از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی ناشی از عرضه محصولات در بورس کالا استفاده کنیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا