امتحانات نهایی با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود
آقای خسرو ساکی با اشاره به اینکه در برگزاری امتحانات همه پروتکلهای بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ شده است ، مدنظرگرفته خواهد شد، اظهار داشت: برای رعایت این پروتکلها از مراقبان بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکههای بهداشت محلههای آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت .
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر تا هفدهم، نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت تغییر کند این نظر معیار ما خواهد بود اما تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در تاریخ ۱۷ خرداد را آماده کردهایم و مصمم هستیم در این تاریخ اگر شرایط فراهم باشد امتحانات را برگزار کنیم.
آقای ساکی درباره این پرسش که آیا آئین نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است، گفت: برنامه امتحانات به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۱۷خرداد است.
وی گفت: تمهیدات لازم را اندیشیدهایم، دانشآموزان را به دو گروه تقسیم کردهایم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانشآموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود یعنی دانشآموز تا صندلی کناری و جلو دو متر فاصله داشته باشد.
ساکی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمهیداتی اندیشیدهایم افزود: ازجمله این تمهیدات ، مراقبان بهداشت در مبادی ورودی سالنهای برگزاری امتحانات باید حضور داشته باشند؛ ضمن اینکه دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکلها و فاصلهها توصیه کردهایم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت با بیان اینکه برنامه امتحانات نهایی در پورتال وزارت آموزش و پرورش اعلام و در مدارس هم نصب شده است درباره منابع امتحانات خرداد اظهار داشت: آموزشهای امسال دانش آموزان با شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن و حتی هفته اول اسفند ، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاسهای پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکههای تلویزیونی و بسترهای پیامرسانهای موجود و شبکه «شاد» انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: لذا ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانشآموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح میکنیم و برای چهار نمره باقیمانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح میکنیم . چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی.
ساکی اضافه کرد: دانشآموزانی که درآموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات میتوانند به سوالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، هیچ یک از شیوههای آموزش غیرحضوری نداشتهاند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که امیدواریم انتخاب کنند و پاسخ دهند.