۶ کارمند بانک بر اثر کرونا فوت کردند
روز چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه بود که محمدرضا حسینزاده مدیرعامل بانک ملی و رییس کانون بانکهای کشور، خود با اعلام خبر فوت ۴ نفر از کارمندان بانکهای تجارت، رفاه، مسکن و بانک ملی ایران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت»: به رغم تقلیل ساعت کار و افزایش سقف نقل و انتقال بانکها و با وجود انواع سامانهها و اپلیکیشنهای بانکی، متأسفانه باز هم شاهد ازدحام جمعیت در اکثر شعب بانکهای کشور هستیم که این رویه هم برای سلامتی همکاران ما و هم برای سلامتی مشتریان گرامی میتواند خطرآفرین باشد.»
از سوی دیگر روحالله خدا رحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی ایران در گفتگو با اعتمادآنلاین، از فوت ۲ نفر از کارمندان بانک صادرات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
این آمار و اخبار بارها و بارها این پرسش را در ذهن به وجود میآورد که چه کسانی این روزها بیش از همه در معرض آلوده شدن به این ویروس ناخوانده هستند؟
به بیان دیگر، کدام گروه از مشاغل حالا در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و برای حفظ آرامش و رفاه در این روزهای سخت، از جان و سلامت خود مایه گذاشتهاند؟ سوال مهمتر دیگر آنکه؛ در این میان وظیفه شهروندان جامعه در قبال حفظ سلامت این مدافعین سلامت و اقتصادی چیست؟
آنچه در اینباره حائز اهمیت است، رعایت دستورالعملها، بخصوص در رابطه با مراجعه مردم به شعب بانکها و بهرهبردن از خدمات بانکی است.
به نظر میرسد دانش بانکداری الکترونیک تا حدی کار این روزهای سخت را آسان کرده است. مسئولان بانکی به کرات با انتشار اطلاعیهها و دستورالعملهای مختلف از مردم خواستهاند که تا حد امکان از حضور در شعب خودداری کرده و برای نقل و انتقال پول و پرداختهای بانکی خود، از شیوههای آنلاین یا از دستگاههای خود پرداز استفاده کنند.
آنچه بسیاری از دستاندرکاران به آن انتقاد دارند حضور غیر ضروری بسیاری از شهروندان برای انجام خدمات بانکی خود است. آنها بر این باور هستند: «بسیاری از شهروندان هسدارها در این باره را هنوز جدی نگرفتهاند.»
بدون شک با رعایت نکاتی ساده، همه از ابتلا به این ویروس در امان باشند؛ چه پزشکان به عنوان مدافعان سلامت و چه کارمندان بانک در خط مقدم حافظان اقتصادی مردم.