صادرات مواد شوینده می‌تواند ۴ برابر شود

به گزارش یسدنا به نقل از روزنامه کیهان، حمید زادبوم با بیان اینکه ایران در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار محصولات بهداشتی صادر کرده است، افزود: در سال جاری این ظرفیت وجود دارد که صادرات این محصولات به مرز ۱/۵ میلیارد دلار افزایش یابد. موضوعی که البته یک پیش شرط مهم خواهد داشت و آن هم تامین قطعی نیاز داخلی است.

همچنین علی نقیب؛ عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا، با ‌اشاره به شرایط به وجود آمده در بازار محصولات بهداشتی، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با توجه به افزایش جدی تقاضا، بازار با یک شوک جدی رو به رو شد اما در هفته‌های بعد با فعال شدن تمام ظرفیت‌های تولیدی و با توجه به زیرساخت‌های کافی موجود در کشور این تقاضا پاسخ پیدا کرد و التهاب بازار مدیریت شد.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی در سال‌های گذشته نیز در حوزه صادرات محصولات بهداشتی به‌طور خاص در میان کشورهای منطقه فعال بوده‌اند و در صورتی که تضمین کافی برای تامین نیاز داخل وجود داشته باشد، می‌توان به ظرفیت‌های بین‌المللی نیز فکر کرد.

همچنین دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه تولید محصولات سلولزی از مصرف آن بیشتر است، گفت: ایران بعد از ترکیه بیشترین تولید و صادرات محصولات شوینده در منطقه را به خود اختصاص داده است.

عبدالرضا مظفری، صادرات سالانه محصولات شوینده را معادل ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ توان تولید و صادرات در بین کشورهای منطقه بعد از ترکیه رتبه دوم را دارد.

وی در پاسخ به اینکه مصرف محصولات شوینده و بهداشتی بعد از شیوع ویروس کرونا چقدر افزایش داشته است، اظهار کرد: هنوز آمارها جمع‌آوری نشده و عدد دقیقی از میزان افزایش مصرف و تولید این محصولات در دسترس نیست،‌ اما مصرف مایع دست‌شویی و صابون در بین محصولات شوینده بیشترین افزایش را داشته است.

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه در زمینه محصولات شوینده هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر میزان تولید از مصرف بیشتر است. ضمن اینکه قیمت محصولات سلولزی افزایش قیمت نداشته و تا زمان مشخص شدن نرخ دستمزد و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت هم افزایش نخواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا