رشد یکدست نمادهای کوچک و بزرگ / ریزش صف‌ خرید خودرو

به گزارش بیدنا، با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بیش ۳٫۵ درصد رشد کرد حتی در مقطعی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید اما در ادامه روند معاملات شاخص کل با یک میلیون و ۵۹۷ هزار واحد به کار خود پایان داد.

افزایش قیمت دلار در بازار و صرافی ملی اصولا باید باعث رشد بازار سهام و سهم‌های ارز محور می‌شد اما به دلیل ترس بازار از انتخابات آمریکا این افزایش قیمت نمی‌تواند تاثیری زیادی داشته باشد.

در حال حاضر روند بازار روندی تعادلی است و افزایش تقاضا و کاهش صف‌های فروش از سیگنال‌های پایان دوره اصلاح بازار سهام است اما این روند تعادلی به این معنا نیست که روند بازار همیشه صعودی باشد بلکه تا انتخابات آمریکا احتمالا بازار حالتی نوسانی دارد و ممکن است که در برخی از روزها شاخص کل عقبگرد کند.

اما وضعیت نمادهای بورسی هم حاکی از آن است که امروز در بازار سرمایه در کنار رشد نمادهای کوچک اکثر نمادهای برزگ و بنیادین بازار سهام نیز رشد کردند و حاصل همین رشد صعود ۵۰ هزار واحدی شاخص کل شد.

برخی از کارشناسان معتقدند شاخص کل در راه صعود خود با محدوده مقاومتی روبه‌رو می‌شود و در صورت پشت سر گذاشتن این محدوده‌ می‌توان گفت روند صعودی بازار سهام آغاز شده است.

اما در دقایق پایانی معاملات بازار سهام هم صف‌های فروش برخی نمادها مانند خودرو ریخت و به نظر می‌رسد بازار سهام فردا با عرضه روبه‌رو شود.

در نهایت ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۹,۵۳۲ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا