پیش بینی خرید ۵ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی سویا در مازندران

به گزارش بیدنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،عباسعلی وفائی نژاد مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: براساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران انتظار می‌رود ۵ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی سویا از کشاورزان مازندرانی خریداری شود.
او به جانمایی مراکز خرید در استان اشاره کرد و افزود: ۹ مرکز متناسب با شرایط جغرافیایی کاشت این محصول امسال به منظور سهولت دسترسی کشاورزان سویا کار به مراکز خرید، مکان یابی گردید.
وفائی نژاد گفت: کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه، شرکت بهپاک بهشهر، سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانه آرد سورک، کارخانه آرد دستاس ساری، کارخانه آرد نمونه جویبار و کارخانه آرد آسیابان آمل به عنوان ۷ مرکز اصلی و همچنین در صورت نیاز و متناسب با شرایط زمانی ۲ مرکز تعاون روستایی خرم چماز نکا و انبار تعاون روستایی هولار – شویلاشت خرید دانه روغنی سویا را در امسال بر عهده خواهند داشت.
او به قیمت تضمینی این محصول اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد در امسال قیمت هر کیلو دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۸ هزار و ۵۲۳ ریال می‌باشد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: حمایت از تولید کننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور و افزایش خود اتکایی به تولید داخلی این محصول از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی می‌باشد.
وفائی نژاد افزود: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر می‌باشد و پرداختی به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد.
او افزود: خرید تضمینی دانه روغنی سویا تنها از کشاورزانی صورت می‌گیرد که اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده باشد.
وفائی نژاد گفت: کشاورزانی که اطلاعات و میزان سطح زیر کشت محصول آن‌ها در سامانه پهنه بندی ثبت نشده است به منظور جلوگیری از بروز مشکل در هنگام تحویل دانه روغنی سویا به مراکز خرید، در فرصت باقی مانده تا شروع عملیات خرید تضمینی به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به ثبت نام و مشخصات و سطح زیر کشت خود اقدام کنند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا از دهه سوم مهر در مازندران خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا