توافق همکاری دوجانبه بهپاک و گلتاش برای قطع وابستگی صنعت شوینده به روغن پالم

به گزارش روابط عمومی شرکت بهپاک، حسین معین زاد معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی شرکت توسعه صنایع بهشهر در حاشیه این بازدید ضمن اعلام خبر فوق افزود: این بازدید در چارچوب طرح تحول گروه توسعه صنایع بهشهر انجام شد و مهم ترین ارکان آن ایجاد هم افزایی میان شرکت های تابعه، بازاریابی، توسعه فروش، برندینگ، مدیریت زنجیره ارزش و تامین و خلق مزیت رقابتی است.

وی با اشاره به این که توسعه زنجیره تامین مواد اولیه صنعت شوینده ، اولین گام در این توافق محسوب می شود، اعلام کرد: با اهتمامی که شرکت گلتاش در تغییر فرآیندها دارد، در شرایط تحریم و نرخ بالای ارز بخشی از مواد اولیه وارداتی مورد نیاز صنعت شوینده به مواد اولیه بر پایه روغن کلزا تغییر پیدا خواهد کرد.

معین زاد خاطر نشان ساخت : از آن جا که امکان تولید روغن کلزا در آب و هوای سردسیری دشت مغان، آب و هوای بارانی استان گلستان و آب و هوای گرم منطقه دزفول تا خرمشهر وجود دارد به راحتی می توان از این محصول استفاده کرد.

وی اظهار داشت: بر پایه این توافق، دانه های روغنی کلزا توسط شرکت بهپاک تامین می شود و روغن تولید شده آن توسط شرکت مارگارین وارد چرخه تولید مواد شوینده در شرکت گلتاش خواهد شد.

معین زاد با تاکید بر این که اولین نتیجه انجام این همکاری قطع وابستگی صنعت شوینده به روغن پالم خواهد بود اضافه کرد : این اقدام از سویی موجب خروج از چرخه خریدهای ارزی و تبدیل آن به خریدهای ریالی خواهد بود و از دیگر سو به توسعه اشتغالزایی و پشتیبانی از صنعت کشاورزی خواهد انجامید.

“بهرام خسروی” معاون تولید و بهره برداری شرکت گلتاش نیز با بیان اهمیت چنین توافقاتی در هم افزایی و تعامل مطلوب شرکت های زیرمجموعه گروه توسعه صنایع بهشهر گفت : بر اساس این توافق قرار است روغن کلزا پس از طی فرآیند اصلاحی ، جایگزین روغن پالم به عنوان ماده اولیه تولید صابون شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا