اعتماد به توان داخلی کشور؛ طرح توسعه واحد پلی اتیلن سبک خطی در پتروشیمی شازند

به گزارش بیدنا به نقل از سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، دوشنبه ۲۰ مرداد ماه طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند به عنوان کارفرما و مدیرعامل شرکت سینا کنترل شیراز به عنوان مجری پروژه، قرارداد طرح توسعه واحد پلی اتیلن سبک خطی واحد (LL)  پتروشیمی شازند با عنوان «پروژه طراحی، ساخت و نصب سامانه فرایندی سرمایشی واحد (LL) » به امضای طرفین رسید.

در ابتدای این مراسم ابراهیم ولدخانی ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه بین المللی و بد‌عهدی طرف‌ های خارجی گفت قرار بود تجهیز و اجرای این طرح توسط شرکت های خارجی انجام شود که خوشبختانه با توجه به توانمندی داخلی و تخصص مهندسان شرکت سینا کنترل شیراز، این شرکت به عنوان مجری طرح توسعه واحد LL  پتروشیمی شازند انتخاب شد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در ادامه با بیان این موضوع که این شرکت به عنوان کارفرما جهت پیشبرد هر چه بهتر این پروژه در کنار مجری خواهد بود، خاطر نشان کرد امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

پروژه طراحی و ساخت مجموعه سرمایش فرآیندی در راستای تکمیل طرح توسعه واحد پلی اتیلن سبک خطی شرکت پتروشیمی شازند، کومونومر موجود در جریان چرخش نیتروژن ورودی را با استفاده از عملیات سردسازی تا دمای منفی ۴۰ درجه سلسیوس، تفکیک، بازیابی، و مجدداً مورد استفاده قرار می دهد.

با نصب و راه اندازی این مجموعه اهداف متعددی نظیر: امکان تولید گریدهای خاص از جمله LL-6209و LL-0209 در واحد پلی اتیلن سبک خطی، بازیافت حدود %۱۷ کومونومر ۱ بوتن و %۱۲ کومونومر ۱ هگزن، افزایش ضریب ایمنی بخش اکسترودر به دلیل ممانعت از تجمع گازهای قابل انفجار در سیستم انتقال پودر و کاهش گازهای رها شده به محیط زیست و کاهش اتلاف مواد یا ارزش اقتصادی محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا