برگزاری نشست تخصصی بررسی مشکلات ارزی، گمرکی و ثبت سفارش کالا با کشور آذربایجان در اداره کل اقتصادی آذربایجان شرقی

به گزارش بیدنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، این نشست با حضور روسا، مدیران کل و نمایندگان دستگاههای اجرایی شامل؛ امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، گمرک، بانک ملی، مرکزی و دبیر میز کشوری آذربایجان برگزار شد.
علی اصغر عباس زاده مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در این نشست گفت: بیشتر اقتصاددانان تجارت را موتور توسعه در جوامع امروزی می دانند و ادعا می کنند که تجارت بین المللی امکان بهره‌گیری از توانمندی های اقتصادی بالقوه را با توجه به مزیت نسبی موجود و قابل خلق به وجود می آورد و علایم روشنی را برای سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی سودآور و قابل رقابت در عرصه جهانی پدیدار می سازد.
وی افزود: بخش صنعت و معدن بیش از ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و بزرگترین بخش اقتصاد این کشور است.
وی نفت، گاز، محصولات شیمیایی و پتروشیمی ، نساجی، بافندگی، سنگ آهن ، فولاد، سیمان را جزو صنایع عمده کشور باکو دانست و گفت: معادن نمک، گچ، نقره، مس و طلا در این کشور نیز وجود دارد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربایجان از لحاظ اقتصادی در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده و در بین کشورهای در حال توسعه، پیشتاز است.
عباس زاده مهم ترین تولید و استخراج که بیشترین بازده سودهی را در آذربایجان بازی می کند را استخراج نفت و تولید فرآورده های نفتی دانست و گفت: نفت آذربایجان از مرغوب‌ترین نفت های جهان است و شهر نفته چالا(چاله نفتی) بزرگترین منطقه نفت خیز آذربایجان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا