پایان معاملات بورس روز دوشنبه ۶ مرداد / ارزش معاملات از مرز ۲۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش بیدنا، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی ۱۳ هزار واحدی بخشی در پله یک میلیون و ۹۳۲ هزار تایی به کار خود خاتمه داد. افت ۰٫۷ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که در ۹۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص حتی به سطح یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی نیز رسیده بود اما در ادامه روندی صعودی به خود گرفت و افت ۴۵ هزار واحدی خود را به ۱۳ هزار واحد کاهش داد. در معاملات امروز شاخص کل هم‌وزن نیز ۰٫۸ درصد کم شد تا برای دومین روز متوالی شاخص قرمز بودن بورس باشیم.

در پایان معاملات امروز بیش از ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن ۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز بیش از ۵٫۵ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

بازگشایی مثبت ۱۸ درصدی نماد خودرو در حالی بیش از ۱۰ هزار واحد روی شاخص کل تاثیر داشت که معاملات خارج از ساعت عادی شستا نیز حدود ۵ هزار واحد از منفی بودن شاخص کم کرد اما با این حال سه نماد فارس، فولاد و فملی روی هم رفته بیش از ۱۵ هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند. در معاملات فرابورس نیز کگهر، مارون و صبا نیز تاثیرگذارترین نمادها بر افت شاخص این بازار بودند.

در میان صنایع برتر امروز نیز گروه فراورده‌های نفتی با بیش از ۳ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن گروه خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با ۳ هزار و ۱۹۳ و ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در میان نمادها نیز بیشترین ارزش معاملات امروز با یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون تومان به نماد شتران تعلق گرفت و پس از آن خودرو و شبندر نیز به ترتیب ۱۵۰۰ و ۱۴۰۴ میلیارد تومان معامله شدند.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که معاملات برخی نمادهای پرتقاضا بعد از ساعت ۱۲ و ۳۰ ادامه داشت و تا ساعت ۱۶ نیز کشیده شد. از سوی دیگر تاخیر در ثبت سفارشات نیز به اختلال هر روز بازار سهام تبدیل شده است. موضوعی که به شدت معامله‌گران را کلافه کرده است. این در حالی است که معاملات شستا، شپنا و سایپا موجب اختلال شدید در هسته معاملاتی بورس شد و معاملات این نمادها به یکباره متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا