نمادهای شیفت بعدازظهر مانع از سقوط بیشتر شاخص شدند

به گزارش بیدنا، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با بیش از ۶ هزار واحد افت (۰٫۳۵ درصدی) به یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید. البته در پایان شیفت اول افت شاخص کل بیش از ۱۴ هزار واحد بود که با معاملات مثبت نمادهای شیفت بعدازظهر افت شاخص به کمتر از ۷ هزار واحد رسید. این در حالی بود که در پایان روز نیز شاخص کل هم‌وزن افتی ۰٫۵۴ درصدی را به ثبت رساند.

در جریان معاملات امروز بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار معامله انجام شد که طی آن ۸ میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در این میان اگر چه سه نماد شستا، خساپا و شتران به ترتیب با ۴۴۸۷، ۳۳۰۹ و ۲۵۳۴ واحد تاثیر مثبت، سعی در مثبت کردن شاخص داشتند اما تاثیر منفی نمادهایی منفی چون فارس، فولاد و فملی بیشتر بود و در نهایت شاخص با افتی ۰٫۳۵ درصدی به کار خود خاتمه داد.

در جریان معلاملات امروز به دلیل اختلال و کندی ثبت سفارش‌ها، معاملات برخی نمادها برای مدتی متوقف شدند و معاملات بقیه نمادها نیز با اختلال فراوانی همراه بود. اکثر معامله‌گران امروز نیز همانند روزهای گذشته نسبت به لحظه‌ای نبودن معاملات اعتراض داشتند و دو شیفتی شدن بازار نیز همچنان با انتقاد فراوانی از سوی سهامداران مواجه است. یکی از دلایل اعتراضات این است که دو قسمتی شدن بازار به دور از عدالت بازار بوده و موجب افزایش فشار عرضه در دقایق پایانی معاملات در زمان اصلی می‌شود.

در این بازار پرحاشیه امروز، گروه فراورده‌های نفتی ارزش معاملاتی معادل ۲۵ هزار میلیار ریال را به ثبت رساند و بعد از آن گروه فلزات اساسی و بانکها به ترتیب با ۱۸ هزار و ۷۸۵ و ۱۷ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال برترین گروه‌های صنعت بودند. سه نماد شپنا، فخوز و شتران نیز به ترتیب با ۹، ۸٫۵ و ۷٫۸ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات روز را از آن خود کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا