افت ۱۵ هزار واحدی بورس در روز عرضه اولیه «آبادا»

به گزارش بیدنا، در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، شاخص کل با افتی ۱۵ هزار واحدی (۰٫۷۸ درصدی) به سطح یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحدی عقب‌گرد کرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن افت بیشتری را پشت سر گذاشت و ۰٫۸۸ درصد کاهش یافت.

در جریان معاملات امروز بیش که در آن همچنان به دلیل اختلال و کاهش فشار بر سامانه معاملاتی، زمان معاملات برخی نمادها به خارج از ساعت عادی بورس منتقل شده است، بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن ۶ میلیارد و ۷۲۹ هزار سهم با ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان دادوستد شد. سه نماد فولاد، فارس و تاپیکو به ترتیب با ۵۳۱۱، ۵۱۰۵ و ۲۲۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و تاثیر مثبت نمادهای شستا، شپنا و شبندر نیز نتوانست از منفی شدن شاخص کل جلوگیری کند.

در معاملات فرابورس نیز بیش از ۶۵۶ هزار سهم جابجا شد که ارزشی معادل ۵ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان را رقم زد. کگهر، هرمز و صبا نیز تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص این بازار بودند.

در جریان معاملات امروز بورس گروه فراورده‌های نفتی جای فلزات اساسی را در صدر برترین گروه‌های صنعت گرفت و ارزش معاملات در این گروه به رکورد ۳۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال رسید. فلزات اساسی با ۱۷ هزار و ۳۹۷ میلیارد و گروه خودرویی با ۱۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال معامله، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. بیشترین ارزش معاملات امروز نیز در اختیار شتران بود که بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال معامله شد. شپنا و فولاد نیز به ترتیب با ۱۲ هزار و ۸ هزار میلیارد ریال پرارزش‌ترین نمادهای امروز بودند. بیشترین حجم معاملات اما به سه نماد ونوین، خگستر و وبصادر تعلق گرفت.

بازار سهام امروز در حالی معاملات خود را به پایان رساند که از امروز کارمزد معاملات ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین عرضه اولیه «آبادا» به عنوان اولین عرضه مرداد ماه نیز در جریان معاملات امروز انجام شد. در این عرضه بسیاری از معامله‌گران نسبت به اختلال در ثبت سفارش اعتراض داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا