بازگشت غول‌های بورسی به مدار صعود / بازدهی ۳ درصدی سهامداران

به گزارش بیدنا در پایان معاملات بازار سهام در روز یکشنبه ۲۹ تیرماه، شاخص کل با بیش از ۵۵ هزار واحد (۳ درصد) به سطح یک میلیون و ۸۶۴ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۱۳ هزار واحدی (۲٫۷۵ درصدی) را تجربه کرد تا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

در جریان معاملات امروز بورس بیش از ۲ میلیون معامله انجام شد که طی آن ۱۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۱ هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان دادوستد شد. ارزش معاملات در حالی بار دیگر بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان شد که روز گذشته این رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده بود.

اگر چه در ابتدای معاملات امروز، نمادهای شاخص‌ساز و پرتقاضا نظیر فولاد، وبصادر و شبندر با صف فروش یا معامله در محدوده منفی کار خود را آغاز کردند اما به یکباره جو غالب بر بازار تغییر کرد و صف‌های فروش ریخته شد و تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز نیز به شدت افزایش یافت تا مدیریت عملیات بازار اقدام به متوقف کردن معاملات برخی نمادهای پرتقاضا کند. همین موضوع باعث شد تا در هنگام بازگشایی مجدد، اکثر این نمادها تشکیل صف خرید بدهند. در معاملات فرابورس نیز ارزش کل معاملات ۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بود که سه نماد کگهر، میدکو و ذوب تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بودند.

در جریان معاملات امروز بورس سه نماد فارس، پترول و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. نماد پترول پس از حدود ۲ ماه توقف امروز با رشد ۱۰۰ درصدی قیمت بازگشایی شد.

معاملات امروز بورس در حالی به پایان رسید که گروه فلزات اساسی با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان معامله پس از چند روز بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد و پس از آن دو گروه بانکی و خودرویی به ترتیب با ۳ هزار و ۱۱۱ و ۲ هزار ۲۶۵ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در میان نمادهای بازار سهام نیز بیشترین ارزش معاملات امروز به فولاد، شبندر و وتجارت تعلق گرفت که مجموع معاملات این سه نماد روی هم رفته ۴٫۵ هزار میلیارد تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا