رویکرد اصلی در هلدینگ بهشهر اصرار بر اصلاح و تحول است/ نطفه تغییر نگاه در شرکت‌های تابعه شکل گرفته است/ ورود به مقوله واردات برای افزایش سوددهی شرکت‌ها ضروری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دکتر بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در جلسه ویژه پایان سال این شرکت که با حضور مدیران ارشد برگزار شد گفت: تلاش می‌شود در سال جدید  پنجره‌ای به روی شرکت‌ها باز شود تا مسیرها راحت‌تر و حرکت رو  به جلو باشد.

وی با اشاره به اینکه در هلدینگ بهشهر یک تجربه گران‌سنگ و یک اعتبار بزرگ وجود دارد تصریح کرد: رویکرد اصلی در هلدینگ بهشهر اصرار بر اصلاح و تحول است.

دکتر مرادی با تأکید بر توجه ویژه به مقوله صادرات و واردات افزود: هدف‌گیری و قدم برداشتن در زمینه افزایش صادرات و مدیریت واردات ضروری است.

وی در ادامه شناخت بازار‌های بین‌الملل برای صادرات را  مهم دانست و ادامه داد: تیم مجربی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی در یک کشور همسایه حضور داشته‌اند و دستاورد‌های ملموسی در این زمینه به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت توسعه با بیان اینکه مدیران شرکت مغز متفکر هلدینگ محسوب می‌شوند ادامه داد: بازارهای صادراتی توسط مدیران شناسایی شود و شرکت‌های تولیدی هدفشان بر محور صادرات باشد.

وی افزود: صادرات هم ضرورت است هم هدف لذا شرکت‌های تابعه اهداف صادراتی را در سال جدید مشخص و در همان راستا حرکت کنند.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه نطفه تغییر نگاه در شرکت‌های تابعه شکل گرفته است تصریح کرد: در صادرات باید برنامه‌ها و سبد محصولات مشخص شود و نوع نگاه  بر محوریت هلدینگ، ایران و جمهوری اسلامی باشد و از نگاه شرکتی به صادرات پرهیز گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه بهشهر با بیان اینکه ضرورت دارد بازارهای هدف صادراتی شناسایی شود گفت: باید به صورت صریح  و دقیق وارد فضای صادراتی شویم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که شده از اواسط سال آتی یک شرکت صادراتی به مجموعه اضافه کنیم.

دکتر مرادی در ادامه به مقوله واردات پرداخت و گفت: تجربه کسب‌وکار در دنیا به وضوح مشخص کرده که باید مواد  اولیه توسط شرکت‌ها وارد شود تا سوددهی به بالاترین حد خود برسد.

وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته مشکل شرکت مارگارین حل شده و تولید این کارخانه به ۲۰ هزار تن رسیده که روحیه مضاعفی در بین کارگران و مدیران شرکت شکل گرفته است.

وی با اشاره به راه‌های افزایش سوددهی شرکت‌ها گفت: حاشیه سود محصولات بهداشتی و غذایی حاشیه  سود بالایی نیست ضمن اینکه رقبای جدی نیز وجود دارد، بنابراین ورود به مقوله واردات برای افزایش سوددهی شرکت‌ها ضروری است.

دکتر مرادی تأمین مالی را الزام بزرگ شرکت‌ها دانست و گفت:  توان مدیریت هلدینگ برای تأمین مالی شرکت‌های تابعه باید متمرکز شود.

مرادی با بیان اینکه با قدرت کارها را به پیش می‌بریم افزود: سیستم در هلدینگ باید طوری تعریف شود که شفافیت در رأس قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه بهشهر افزود: واردات و صادرات یک موضوع نرم‌افزاری است و نیازمند افراد شایسته و باتجربه است.

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز بازنگری در ساختارهای هلدینگ و شرکت‌های تابعه وجود ندارد افزود: محیط، رقبا و مشتری تغییر می‌کند، بنابراین اصلاح ساختار هلدینگ ضروری است.

دکتر مرادی با بیان اینکه در سال آتی تصمیمات جدی در مورد روند حرکتی شرکت‌ها اتخاذ خواهد شد ادامه داد: این تصمیمات فردی نیست و به صورت جمعی اتخاذ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه بهشهر با بیان اینکه

در زمینه فناوری اطلاعات تصمیمات جدی اتخاذ شده است ادامه داد: امنیت جز لاینفک شرکت‌ها است و به همین  منظور طرح تحول دیجیتال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فنا‌وری‌های نوین برای پیشرفت کسب‌وکار به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه موافق مدیریت شفاف و روشن هستیم خطاب به مدیران شرکت توسعه بهشهر گفت: پرهیزی از شفافیت نداشته باشید و در تصمیم‌گیری‌ها سریع و دقیق باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا