راه‌اندازی دفاتر ویژه صادرات و واردات در چهار کشور همسایه/۷ شرکت تابعه افزایش سرمایه خواهند داشت

به گزارش بیدنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی وبشهر، دکتر بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابعه بهشهر برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان ۸ سال دوران دفاع مقدس گفت: فراموش نکنیم راه ما چه راهی است و چه راهی قرار است طی کنیم ما راهرو آن تاریخ‌سازان بزرگ هستیم و باید نقشی که آنها ایفا کردند را سرلوحه رفتار خود کنیم.

دکتر مرادی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز در سال جدید گفت: با تقارن این دو مناسبت هم خانه‌تکانی و هم دل تکانی داریم و در سال جدید با دیدگاه روشن و آرمان‌های بزرگ قدم‌های بلند برمی‌داریم.

وی سپس به تاریخچه تأسیس صنایع بهشهر اشاره کرد و گفت: این شرکت اعتبار ارزشمندی دارد که این اعتبار باید تقویت شده و مسیر حرکتی آن درخشان‌تر از قبل شود صرفاً به حرف‌زدن بسنده نشود و قدم‌های اساسی در جهت ارتقا جایگاه صنایع بهشهر برداشته شود.

 

دکتر مرادی با بیان اینکه قدرت تصمیم‌گیری مدیران از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: تصمیمات با استفاده از بدنه کارشناسی و خرد جمعی باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به اینکه تأخیر در تصمیم‌گیری منجر به تحمیل خسارت بر شرکت می‌شود ادامه داد: تصمیم درست گرفتن نیازمند رجوع به توان مدیریتی خود و استفاده از تجربه دیگران است.

دکتر مرادی با اشاره به یکی از بدهی‌های گذشته یکی از شرکت‌ها گفت: تصمیم‌گیری که اخیراً  در مورد بدهی‌های یکی از شرکت‌های تابعه انجام گرفت باعث شد تا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع شرکت صرفه‌جویی شود.

وی صادرات و واردات را راه رسیدن به اهداف شرکت دانست و گفت: تجارت دانه‌های روغنی و روغن خام باید در چرخه عملیاتی بهشهر قرار بگیرد؛ زیرا زنجیره تأمین از ابتدا باید در اختیار شرکت‌های تابعه قرار گیرد تا از منافع حاصل از این عملیات بهرمند شویم.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر افزود: تصمیمات در حوزه واردات باید عقلانی باشد و الزامات آن رعایت شود.

دکتر مرادی با اشاره به سفر نمایندگان شرکت صنایع بهشهر به یکی از کشورهای همسایه گفت: بازار صادراتی کشورهای همسایه باید جدی گرفته شود و سهم هلدینگ بهشهر از بازار کشورهای همسایه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان اینکه بررسی بازار دو کشور همسایه در دستور کار است افزود: صادرات و واردات به عنوان رکن اساسی بهشهر کلید خورده و بنا داریم در چهار کشور همسایه دفاتر ویژه صادراتی راه‌اندازی کنیم.

وی تأمین مالی را از الزامات صادرات و واردات دانست و تصریح کرد: تأمین مالی اساسی‌ترین وظیفه مدیران است.

دکتر مرادی با اشاره به اصلاح ساختار شرکت‌های بهشهر گفت: اجازه تغییر ساختار در سه شرکت بزرگ پاکسان، مارگارین و بهپاک داده خواهد شد و هفت شرکت تابعه افزایش سرمایه خواهند داشت و تعدادی دیگر از شرکت‌های تابعه نیز مسیر پذیرش در بورس را طی خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرایی‌شدن طرح تحول دیجیتال گفت: طرح تحول دیجیتال یعنی تغییر نگاه به مقوله فن آوری و این تغییر نیاز به زیر ساخت و امنیت دارد.

دکتر مرادی افزود: تصمیمات با استفاده از اطلاعات دقیق و بروز گرفته می‌شود و این سرعت در تصمیم‌گیری را طرح تحول دیجیتال به مدیران خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا