آیت الله محمدی لائینی: به دنبال مدرن سازی تجهیزات باشید

توسلی: حفظ اشتغال وتوسعه بهپاک نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این دیدار با استقبال از انتخاب مدیر جوان و انقلابی برای مجموعه بهپاک تاکید کرد: نمی توان گفت که همیشه جوان بمانید اما همواره انقلابی بمانید؛ خصوصیت جوانی آرمانخواهی است که متاسفانه برخی از مدیران به مرور به جای آرمان، گرفتار حرص و آز می‌شوند اما اگر انقلابی بمانند دیگر گرفتار طمع نخواهند شد.
آیت الله لائینی با اشاره به مشکلاتی که صنایع استان در قرارگاه جهش تولید مطرح می‌کنند و گلایه آنان از تحریم‌های داخلی و خود تحریمی گفت: به دنبال مدرن سازی تجهیزات باشید چرا که صنعت شما صنعت مهمی است و با توجه به آمیختگی که با زندگی مردم دارد صنعت مادر است؛ توسعه این گونه صنایع علاوه بر رفع مشکل اشتغال در سطح استان و کشور می‌تواند زمینه ساز تحقق جهش تولید باشد.
وی از مدیرعامل بهپاک خواست تا موانع و مشکلات بر سر راه تولید و اینکه چرا سرمایه ها به جای هدایت به سمت بخش های مولد به سمت بخش های غیر مولد می‌رود را شناسایی و در قرارگاه جهش تولید استان معرفی کند.
نماینده ولی فقیه در استان با ابراز تاسف از اینکه تحریم های داخلی، صنایع را با بحران مواجه می‌کند، تاکید کرد: امکانات ، ظرفیتها واستعدادهای خدادادی و انسانهای مستعد در کشور داریم ، حتی سطح تسهیلات خیلی خوبی هم وجود دارد، متاسفانه در چرخه تولید، موانع و مشکلاتی است که باید مرتفع شوند و ما باید اینها را شناسایی و برطرف نماییم.

در این نشست همچنین توسلی مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره بهپاک با یادآوری اینکه بهپاک یک مجموعه بزرگ تولیدی در سطح کشور است، گفت: بهپاک علاوه بر اینکه ۷۰ درصد از سهم پروتئین کشور را در اختیار دارد، تامین کننده پروتئین انسانی، کنجاله دام و طیور، لسیتین و یکی از مجموعه‌های بزرگ روغن کشی در کشور است.

توسلی در ادامه یادآور شد: از بزرگترین مشکلاتی که هم اکنون با آن مواجه هستیم مبحث تامین مواد اولیه است که ۹۰ درصد آن وارداتی است و به دلیل مشکل تخصیص ارز و نقل و انتقال پول برای تهیه مواد اولیه که همان دانه‌های روغنی است با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بالغ بر ۶۰۰ نفر در این کارخانه تاکید کرد: با توجه به ارزش افزوده ای که تولیدات این شرکت ایجاد می کند، چندین صنف با آن مرتبطند و باعث اشتغال چند هزار نفر به صورت غیرمستقیم در سطح کشور می شود؛ بهپاک ظرفیت و بستر لازم برای ایجاد اشتغال جدید دارد که این امر در صورت حمایت ویژه مسئولین استانی-کشوری و عبور از موانع تحقق پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل بهپاک با اشاره به تلاش‌های این مجموعه برای رفع مشکلات مربوط به واردات و نقل و انتقال ارز، گفت: در عین حال نیازمند همکاری و حمایت مسئولان به خصوص مسئولان استانی هستیم تا علاوه بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای «جهش تولید» و «ایجاد اشتغال» از این شرایط سخت اقتصادی نیز عبور کرده و طرح‌های توسعه ای را به سرانجام برسانیم.
توسلی همچنین از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی خط تولید جدید پروتئین وافزایش ظرفیت مخازن در ماه آینده خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که از خام فروشی روغن، فاصله گرفته و به سمت تصفیه روغن برویم. که این امر ارزش افزوده بیشتری را نصیب شرکت خواهد کرد.
وی در پایان از تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این شرکت خبر داد که پیشبرد آنها نیازمند توجه جدی مسئولان استانی به این واحد تولیدی است.
در این جلسه همچنین رجبی ساروئی معاون منابع انسانی و عضو هیئت مدیره شرکت، گزارش مختصری از سابقه فعالیت بهپاک ارائه کرد و گفت: علیرغم تحریم ها و مشکلاتی که برای صنایع پیش آمده حتی با وجود ویروس کرونا، نه تنها هیچ تعدیلی در شرکت بهپاک صورت نگرفته؛ بلکه گسترش طرح های توسعه محور، اشتغال زایی و سرمایه گذاری‌ در دستور کار قرار گرفته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا