چگونگی تنظیم یک برنامه روابط عمومی

روابط‌عمومی در مورد قرار دادن نام تجاری در تصویر بزرگتر است. این جایی است که یک برنامه روابط عمومی در جهت دستیابی به موقعیت های برتر و تأثیرگذاری بیشتر، به آن کمک می کند.

بیایید با هم نگاهی گذرا به این مراحل بیندازیم:

– ارزیابی وضعیت
– تنظیم اهداف
– شناسایی مخاطبان
– طراحی پیام های کلیدی
– مشخص کردن تاکتیک ها و کانال ها
– برنامه ریزی بودجه
– اندازه گیری نتایج

ارزیابی وضعیت
تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار مبنای اصلی برنامه های روابط عمومی است.

تنظیم اهداف
هر فعالیت روابط عمومی در برنامه شما باید با اهداف مشخص و نتایج مطلوب در رسانه های اجتماعی همراه باشد. این اهداف نه تنها به شما در حفظ مسیر کمک می کند، بلکه اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج می تواند مسیر برنامه های روابط عمومی آینده شما را مشخص سازد.

شناسایی مخاطبان
هنگامی که یک بررسی کلی از وضعیت و اهداف فعلی کسب و کار خود کسب کردید، مرحله بعدی برای برنامه روابط عمومی شما شناسایی مخاطبان است. مشتریان شما چه کسانی هستند و چرا از محصول/ خدمات شما استفاده می کنند؟ از چه نوع رسانه ای استفاده می کنید؟ هنگامی که به این سؤالات پاسخ دهید، می توانید مخاطبان تأثیرگذار را نیز شناسایی کنید.

طراحی پیام های کلیدی
پیام را کوتاه، ساده و سازگار نگه دارید. پیام های کلیدی، ارتباطات شما را یکپارچه و مداوم نگه می دارد و همه پیام ها را در کانال های روابط عمومی دیگر شما هدایت می کند.

مشخص کردن تاکتیک ها و کانال ها
کانال هایی را مشخص کنید که مخاطبان هدف شما وقت خود را در آنجا سپری می کنند و کدام تاکتیک ها بیشترین ارزش و تاثیر را برای شما کسب می کنند.

– کانالهای روابط عمومی شامل:
– یک اتاق خبر مرکزی
– اطلاعیه های مطبوعاتی
– وبلاگها
– رسانه های اجتماعی
– مناسبت ها و …

برنامه ریزی بودجه
برای عملی کردن برنامه روابط عمومی خود به چه ابزارها و منابعی نیاز دارید؟ در کجا بودجه خود را خرج کرده و تحقیق و اولویت بندی می کنید. تیم های روابط عمومی معمولاً بودجه هایی را برای ابزارها، کانال های پولی، رویدادها و آژانس ها اختصاص می دهند.

اندازه گیری نتایج
حرف قدیمی صادق است: “اگر نتوانید آن را اندازه بگیرید، نمی توانید آن را بهبود بخشید.” بازی آینده را با آموختن از رویکرد فعلی خود ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا