زرین ذرت در بازار رقابتی برترین کیفیت محصولات را دارد

-تولیدات این کارخانه مشتمل بر چه محصولات و به چه میزانی است و چه تعداد پرسنل در آن به کار اشتغال دارند؟

-میزان تولید این کارخانه روزانه به مقدار ۱۵۲ تن شامل محصول نشاسته، گلوکز، پوسته، جوانه، خرده ذرت و گلوتن است. این در حالی است که در حال حاضر تعداد پرسنل شرکت به ۱۵۷ نفر می رسد.

-با خبر شدیم با تدابیر جنابعالی ، شرکت افزایش شش درصدی در آسیاب ذرت را شاهد بوده است. لطفا در این باره توضیحات بیشتری بفرمایید.

– در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید “ مزین شده و بارها توسط معظم له و مقامات مختلف کشوری بر ضرورت جهش تولید تاکید شده است، ما نیز بر خود فرض دانستیم این سیاست را در مجموعه شرکت پیاده سازی نمائیم و علیرغم مشکلات فراوان در زمینه تامین مواد اولیه با لطف خداوند و همت متخصصین و کارشناسان شرکت و تلاش بی وقفه پرسنل مجموعه ، توانستیم آسیاب ۱۶۰ تنی روزانه ذرت را با شش درصد افزایش به ۱۷۰ تن برسانیم.

گذشته از موارد فوق در جهت تامین نظرات سهامداران محترم و مجموعه بالادستی یعنی شرکت توسعه صنایع بهشهر در جهت حصول‌ منافع مالی و کسب درآمد بیشتر ، مدیرعامل خود را موظف می داند به اهداف مالی مطلوب دست یافته و بودجه پیش بینی تا حد امکان محقق نماید لذا حجت تمام شده و این سیاست عملیاتی گردید.

 -در صورت امکان بفرمایید این افزایش آسیاب ذرت از لحاظ مقداری در محصولات تولیدی شما چه تاثیری خواهد داشت ؟

– ان‌ شاءالله با ۱۰ تن افزایش آسیاب ذرت در روز ، حدود ۳۳۰۰ تن افزایش آسیاب و حدود ۳۱۰۰ تن در سال افزایش محصولات را خواهیم داشت که حتما با محاسبات دقیق‌تر توسط مدیران مربوطه گزارش خواهد شد .

– آیا تحریم ها و شرایط اقتصادی کنونی اثری بر تولید شما داشته است؟

-برخلاف سال های گذشته امسال تامین ذرت بسیار سخت بود و برای تهیه ذرت کارخانه با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم و با این که هنوز در اواخر پاییز هستیم و زمان برداشت ذرت داخلی است، مشکلات ما حل نشده است. متاسفانه برای تامین ذرت صنایع ، هیچ یک از وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت توجیه نشدند که برای تامین یک میلیون تن ذرت صنایع نبایستی این قدر صنایع ذرت را تحت فشار بگذارند. ما صرفا برای رسیدن بودجه مقداری و ریالی با هزاران موانع و اشکال تراشی ها مقابله کردیم تا انشاءالله به اهداف بودجه نایل شویم که خواهیم شد.  در هر صورت مشکلات اقتصادی وتحریم ها شاید بخشی از مشکلات تامین ذرت را تشکیل دهند ولی ایجاد موانع به دست مسئولین ذیربط عمده ترین علت اصلی بروز موانع به شمار می آید.

-به لحاظ بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا هم به لحاظ نرم افزاری در پروسه تولید و هم سخت افزاری و به روزرسانی تجهیزات در چه نقطه ای قرار دارید؟

-به روزرسانی تجهیزات در پروسه تولید مطابق با تکنولوژی روز دنیا هم به لحاظ سخت افزاری و هم به لحاظ نرم افزاری بطور مستمر در برنامه کار شرکت قرار دارد و در این زمینه تلاش های بسیاری انجام شده است.

-در بین سایر رقبای خود صاحب چه جایگاهی هستید و برای افزایش قدرت رقابتی خود چه برنامه هایی دارید؟

-شرکت زرین ذرت در بین رقبا در تولید محصولات نشاسته و گلوکز وگلوتن نامی بسیار خوشنام است. این شرکت در بازار رقابتی برترین کیفیت محصولات را دارد . ما کمتر از ۴% سهم بازار داخلی را داریم ، البته این نسبت از طریق مقایسه جمع فروش شرکت ها و فروش هر یک از شرکت ها بدست آمده است ولی بر مبنای هر محصول و سهم ما در بازار هر محصول نیاز به بررسی دقیق تری داریم .کل فروش ما ۷/۳%  بازار را تشکیل می دهد. ما ۵/۶ % بیشتر از ظرفیت اسمی کار می کنیم  و در تمام سال ها در زمان انبار گردانی موجودی محصولات به صفر می رسد. با توجه به ظرفیت کارخانه قدرت رقابتی بیشتر از میزان تولید شده محصولات نداریم.

-بازار هدف شما کجاست و برای گسترش آن چه برنامه ای دارید و این که آیا در بخش صادرات هم فعالیت دارید؟

-در حال حاضر با توجه به ظهور چند شرکت با ظرفیت های بالا هدف ما ورود به بازار های جدید است که با گسترش و توسعه ظرفیت در صورت کشش بازار در شرایط فعلی و همچنین با افزودن محصولات جدید به خط تولید این کارخانه، می توان به این هدف رسید.

-برای شرکت زرین ذرت چه چشم اندازی متصور هستید؟

-ما همواره تلاش می کنیم تا اولین گزینه و انتخاب مشتریان باشیم و امیدواریم به همت همه کارکنان خدوم این شرکت بتوانیم به این هدف مهم دست یافته و آن را حفظ کنیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا