بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از کارخانه زرین ذرت شاهرود

در راستای بررسی راههای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از کارخانه زرین ذرت شاهرود بازدید نمود

به گزارش بیدنا، دراین بازدید دو ساعته ابوطالب جلالی از بخش های مختلف تولیدی شرکت زرین ذرت شاهرود بازدید کرد.

اختری مدیرعامل کارخانه زرین ذرت، با معرفی بخش های مختلف تولیدی این کارخانه افزود: تولید نشاسته، گلوتن، گلوکز، خوراک دام، مالتودکسترین از محصولات فعلی تولیدی میباشد که درآینده نزدیک با توسعه ی بخش های جدید، محصولات جدیدی به سبد تولیدات کارخانه اضافه خواهد شد.

محمد مهدی اختری همچنین با تشریح بخش تصفیه خانه ی پساب افزود: تصفیه خانه کارخانه زرین ذرت نه تنها یکی از بهترین تصفیه خانه های صنعتی استان میباشد بلکه در کشور نیز در زمره تصفیه خانه های به روز میباشد که نقش بالایی در کاهش آلایندگی محیط زیست و افزایش بهره وری دارد.

اختری ادامه داد: پساب تصفیه شده کارخانه امروزه در آبیاری محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد و به علت دارا بودن مواد غنی معدنی مورد استقبال کشاورزان واقع شده است.

معاون استاندار و فرماندار شاهرود نیز با تشکر از اقدامات صورت گرفته، شرکت زرین ذرت را یکی از واحدهای تولیدی شاخص دانست که نقش ویژه ای در اقتصاد شهرستان ایفاء مینماید.

ابوطالب جلالی افزود: باتوجه به تنش آبی که درآن قرار داریم، باز گرداندن پساب به چرخه تولید از اهمیت بالایی برخوردار میباشد که این اقدام کارخانه زرین ذرت در واقع سرمایه گذاری در راستای حفظ منابع آبی و حفظ محیط زیست میباشد.

جلالی همچنین بر لزوم حرکت در جهت مردمی سازی اقتصاد با تبدیل شدن سهامی خاص به سهامی عام نیز تاکید نمود و افزود: میتوان با بورسی سازی چنین واحدهای تولیدی، زمینه مشارکت حداکثری تر و افزایش بهره وری را رقم زد که در همین راستا مدیرعامل شرکت زرین ذرت از انجام مطالعات و اقدامات مقدماتی جهت تحقق این مهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی هولدینگ توسعه صنایع بهشهر این امر تا پایان سال جاری انجام شود.

راههای حمایت از واحدهای تولیدی نیز از جمله مواردی بود که مورد گفت و گوی دو طرف قرار گرفت.

گفتنی است شرکت زرین ذرت شاهرود یکی از واحدهای تولیدی کشور در زمینه فرآوری محصولات مرتبط با ذرت میباشد که محصولات آن، مورد استفاده کارخانه های متعدد تولیدی در صنایع چسب، کارتن سازی و موادغذایی و نوشیدنی میباشد

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا