مروری تحلیلی بر عملکرد یک ساله «قشکر»

به گزارش بیدنا، براساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، سرمایه شرکت شکر شاهرود ۲۰۰ میلیارد ریال است و این شرکت تعداد ۲۰۰ میلیون برگه سهم منتشر کرده است.

درآمدهای عملیاتی شرکت شکر شاهرود در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۸۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی مبلغ یک هزار و ۷ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال است.

برآورد مبلغ فروش (قشکر) در دوره ۱۲ ماهه منتهی به منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال است و رشد ۷ درصدی درآمد پیش بینی شده است.

ترکیب سهامداران عمده شرکت شکر شاهرود عبارت است از: شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین (۵۲.۷۴درصد)، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (۴.۲۴درصد) و  سازمان خصوصی سازی (۱.۱۹درصد)

نکات با اهمیت گزارش شرکت شکر شاهرود در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به شرح زیر است:

 افزایش ۶۸درصدی در درآمدهای عملیاتی

 کاهش ۷۷درصدی در سود عملیاتی

 کاهش ۷۴درصدی در سود خالص

 کاهش ۲درصدی در دارایی‌ها

افزایش ۵درصدی در حقوق مالکانه

 کاهش حاشیه سود خالص از۱۰.۰۲درصد به ۱.۵۶درصد

 کاهش حاشیه سود ناخالص از ۲۰.۷۵درصد به ۱.۵۶ درصد

 افزایش گردش موجودی کالا از ۵.۰۵ به ۵.۰۶

کاهش بازده دارایی از ۱۳.۰۵درصد به ۲.۶۷درصد

 کاهش بازده حقوق صاحبان سهام ۳۷.۴۸درصد به ۷.۷۱درصد

همچنین بر اساس این گزارش، با توجه به مذاکرات انجام شده انجمن صنفی قند و شکر ایران با سازمان حمایت احتمال واگذاری تعیین نرخ فروش شکر سفید به انجمن صنفی در اینده متصور است.

از جمله برنامه های با اهمیت شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، تلاش در جهت اخذ مجوز واردات شکر خام و تلاش در جهت بهره برداری چغندر قند پاییزه است.

همچنین شرکت بابت تامین مواد اولیه خط تولید و افزایش ایام کاری، علاوه بر خرید چغندر در مناطق مورد فعالیت خود اقدام به ورود به مناطق غرب کشور جهت افزایش خرید چغندر قند در راستای افزایش عملکرد تولید و فروش در دوره بهره برداری جاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا