پرداختن به کار و ورزش در کنار هم، رسیدن به موفقیت حداکثری است

  • آقای اسماعیلیان بفرمائید از چه زمانی در شرکت زرین ذرت شاهرود مشغول به کار هستید ؟

 

بنده از اوایل سال ۱۳۹۶ افتخار همکاری با مجموعه توسعه صنایع بهشهر و شرکت زرین ذرت شاهرود را پیدا کردم. با توجه به رضایت مسئولین مربوطه پس از طی دوره های آموزشی ، خیلی زود اپراتور خط تولید گلوکز شدم و مدتی را به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی در مجموعه های زیر مجموعه واحد اداری و در ستاد فعالیت کردم تا گردش شیفت نداشته باشم و در حال حاضر نیز اپراتور سیلوی ذرت هستم.

 

  • ورزش حرفه ای شما چیست و از چه زمانی به این ورزش روی آوردید ؟

 

بنده جودو کار می کنم و آن را سال ۷۲ زیر نظر استاد حمید طاهری شروع کردم که تا سال ۷۴ ادامه داشت از سال ۷۴ تا ۷۵ نیز به طور موقت آقایان عزیززاده و امینیان ، آموزش من را بر عهده داشتند و نهایتا از سال ۷۵ به طور رسمی ، افتخار شاگردی استاد اسماعیل رمضانی را پیدا کردم ولی آغاز ورزش حرفه ای بنده از سال ۱۳۷۶ است.

 

  • با توجه به این که ورزش را در سنین نوجوانی شروع کردید ، آیا در آن مقطع موفق به کسب مقامی نیز شده اید ؟

بله در سال ۷۶ و در سن ۱۶ سالگی قهرمان مسابقات جودو استان سمنان شدم و در مسابقات کشوری همان سال نیز مقام سوم نوجوانان کشور را به دست آوردم.

سال های ۷۷ ، ۷۸ و ۷۹ نیز بطور متوالی قهرمان نوجوانان استان سمنان شدم.

 

  • در حال حاضر در چه سطحی از ورزش جودو کار می کنید و یا به عبارتی چه کمربندی را می بندید ؟

سال ۷۹ کمربند مشکی دان ۱ را دریافت کردم و به عنوان مربی نونهالان و نوجوانان در کنار استاد اسماعیل رمضانی معرفی و انتخاب شدم که تا سال ۹۷ به مدت هجده سال این همکاری ادامه داشت.

در سال ۸۸ کمربند مشکی دان ۲ و در سال ۹۲ کمربند مشکی دان ۳ را اخذ کردم.

 

  • آیا در رده بزرگسالان نیز موفق به کسب افتخاراتی شده اید ؟

به حول و  قوه الهی و با استعانت از مولای متقیان و دعای خیر پدر و مادر ، در سال ۸۳ نایب قهرمان بزرگسالان استان سمنان ، سال ۸۵ مقام سوم مسابقات ده جانبه استان خراسان ( در شهر چناران ) ، سال ۸۹ قهرمان بزرگسالان استان سمنان و در سال ۱۳۹۶ در مسابقات پیشکسوتان کشوری در تهران مقام چهارم را به دست آوردم.

البته برای مسابقات کارگران کشور ۸۷ بجنورد ، ۸۷ تهران ، ۹۰ مشهد و ۹۴ بجنورد نیز اعزام شده بودم که حاصل آن یک مقام پنجمی بوده است.

 

  • آیا در حال حاضر به مربیگری هم مشغول هستید و برای انتقال این تجربیات به نسل بعد فعالیت می کنید ؟

همان طور که پیش تر نیز عرض کردم پس از دریافت کمربند مشکی دان ۱ در سال ۷۹ ، افتخار یافتم در کسوت مربی ، خدمت نونهالان و نوجوانان شاهرودی و در کنار استاد اسماعیل رمضانی تا سال ۹۷ حضور داشته باشم و در سال ۱۳ نیز پس از دریافت گواهینامه مربیگری درجه ۳ در شهر شیراز و تاسیس باشگاه حضرت صاحب الزمان (عج ) در شهرستان شاهرود با کسب اجازه از استاد اسماعیل رمضانی ، به مربیگری توجوانان ، جوانان و بزرگسالان پرداخته و در حال انجام وظیفه می باشم.

 

  • از آن جا که ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنید و هم زمان برای امرار معاش به کار هم مشغولید چگونه ورزش و کار را به طور هم زمان مدیریت می کنید ؟

سوال بسیار خوبی را مطرح نمودید . باید عرض کنم عده ای از دوستان که قبلا با هم ورزش را تا حد حرفه ای دنبال کرده بودیم ، به دلیل ازدواج و تشکیل خانواده ، ورزش را کنار گذاشته و فقط به کار می پردازند . از طرفی برخی افراد نیز با توجیه این که زحمات چند ساله حرفه ای نباید از بین برود، وارد بازار کار نشده و وضعیت  جالبی از نظر بنده ندارند. لذا به عقیده اینجانب ، اگر فرد بتواند با برنامه ریزی منسجم و حساب شده به هر دو مورد بپردازد موفقیت حداکثری را کسب نموده است. به طوری که کار مزاحم ورزش نشود و ورزش در کار و امرار معاش خلل ایجاد نکند و جا دارد جمله ای زیبا تقدیمتان کنم که می گوید: ” چیزی را که ذهن قبول کرده ، بدن آن را بدست می آورد ” یعنی وقتی شما در ذهن خود معتقد هستید من باید ورزش خود را ادامه دهم و برای معاش خانواده خود نیز باید کار کرده و زحمت بکشم و هر دوی این ها برای من ارزشمند هستند و وقفه ای در هیچ کدام از آنها نباید پیش بیاید ، مطمئن باشید بدن شما خود را بر اساس ذهنتان تنظیم نموده و همراهی خواهد کرد.

 

  • با توجه به شرایط چند ماهه اخیر از نظر محدودیت سالن های ورزشی به واسطه شیوع نویروس کرونا ، فعالیت آموزشی و مربیگری خود را به چه ترتیبی انجام می دهید ؟

متاسفانه از اواخر اسفند ماه ۹۸ محدودیت ها شروع شد و ما نیز در راستای سیاست های ابلاغی حرکت کردیم. اما در فصل بهار و تابستان با اخذ مجوز،  تمرین های هوازی بچه ها را در زمین چمن و در فضای آزاد انجام دادیم و در حال حاضر نیز باشگاه ها و مجموعه های ورزشی تعطیل هستند و فعالیتی ندارند. خصوصا رشته های رزمی و کشتی که در آنها برخوردها نزدیک تر بوده و حساسیت بیشتر می شود.

  • و سخن آخر …

جا دارد ضمن تشکر از خانواده ، همسر ، مربیان و کلیه همراهان خود در این مسیر ۲۷ ساله ، تشکر ویژه ای از مدیران شرکت زرین ذرت شاهرود داشته باشم که طی مدت حضورم در این شرکت همواره با بنده همکاری و مساعدت لازم را داشته اند و از همکاران خوبم نیز قدردانی می کنم چرا که زحمات بنده بر دوش آنها بوده است. همچنین از مدیر محترم واحد روابط عمومی شرکت که با این گفتگو باعث روحیه بخشی بیشتر به من شدند کمال تشکر و سپاس را دارم.

و در خاتمه یک جمله زیبا از مایکل جردن قهرمان بسکتبال آمریکایی به عنوان یادگاری تقدیم حضورتان می کنم : ” هرگز نگو هرگز ، چون محدودیت ها هم مثل ترس فقط یک توهم هستند “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا