تولیدکنندگان روغن، مصرف کنندگان خانگی را در اولویت قرار دهند

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه صنایع بهشهر، یوسفی معاون فروش و بازاریابی شرکت به پخش با بیان این مطلب افزود : بر اساس بودجه اعلام شده باید از طرف شرکت مارگارین به صورت متوازن هفته ای ۷۵۰ تن کالا با سبد کالایی کامل در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم روغن مورد نیاز مصرف کننده خرد را به دست او برسانیم اما از آن جا که این کالا به صورت متوازن به دست ما نمی رسد ، در توزیع آن نارضایتی به وجود می آید.
وی با بیان این که در حال حاضر به پخش برای توزیع ۴ الی ۵ هزار تن روغن پتانسیل کافی دارد افزود: اولویت ما پخش روغن تولیدی کارخانجات توسعه صنایع بهشهر است مگر این که از طرف این کارخانجات محصولی به دست ما نرسد.
یوسفی اظهار داشت:قیمت روغن ، قیمت مصوب شورای توزیع روغن نباتی است که همه شرکت های توزیع کننده با حاشیه سود ۴ درصد آن را توزیع می کنند و افزایش قیمتی که امروزه شاهد هستیم بازار سیاهی است که متاسفانه از کانال نامشخصی شکل گرفته و این محصول را با قیمت های بسیار بالایی ارایه می کند.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹۰ درصد از روغن مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود، یادآور شد: نیاز کشور از دو منبع سویا از کشورهای برزیل و آرژانتین و پالم از مالزی و اندونزی و آفتابگردان و کلزا از کشورهای اروپایی شرقی تامین می گردد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت به پخش خاطرنشان کرد: مادامی که روغن مورد نیاز بخش صنف و صنعت و بخش خانوار از یک مخزن مشترک تامین می شود، بخش خانوار همیشه مغبون است و آن چه در این میان اهمیت دارد این است که چگونه توزیع عادلانه ای میان این دو بخش انجام می گیرد.
یوسفی اضافه کرد: به نظر می رسد در شرایط کنونی که خانوار برای تهیه این کالا در مضیقه هستند بهتر است از طریق محدودکردن عرضه روغن به بخش صنف و صنعت ، روغن مورد نیاز خانوار که جزو مایحتاج اساسی آن ها به شمار می آید، تامین گردد.
وی در پایان گفت : میزان سرانه سالانه مصرف روغن در بخش خانوار ۹۰۰ هزار تن و در بخش صنف و صنعت ۶۰۰ هزار تن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا