روابط عمومی ها از قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی غافل نمانند

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه صنایع بهشهر، شمشادی در این وبینارکه با حضور روابط عمومی های شرکت های تابعه برگزار شد، طی سخنانی گفت : امروزه روابط عمومی ها با شناخت کافی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نباید از کارکرد های مثبت و فرصت های منحصر به فرد این فضا به عنوان نوع جدیدی از رسانه غافل بمانند.

وی با تاکید بر این که طی ده سال اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی با سیر افزایشی مواجه بوده است، افزود: طی این دوره، مخاطبان سایر رسانه ها نظیر روزنامه ها کاهش قابل توجهی داشته اند در صورتی که مخاطبان تمایل داشتند مدت زمان بیشتری را به  فضای اینترنت اختصاص دهند و این اهمیت شبکه های اجتماعی را نشان می دهد.

این نویسنده و پژوهشگر در ادامه یادآور شد: از سال ۹۶ در کشور ما نیز تولید محتوا در فضای اینترنت با افزایش رو به رو شد به طوری که در سال ۹۸ زبان فارسی بیش از دو درصد محتوای تولید شده فضای اینترنت را به خود اختصاص داد .

شمشادی اظهار داشت: در بخش تولید محتوا در فضای مجازی باید به شناخت دقیقی از سلیقه مخاطبان برسیم و به ویژه ارتباط خود را با حوزه فراغت آن ها از دست ندهیم چراکه در این بخش اثرگذاری بیشتری را شاهد هستیم.

وی گفت: در حالی که حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور از فضای مجازی استفاده می کنند ، به راحتی و با هزینه ای اندک ، عده کثیری از مخاطبان را در اختیار خواهیم داشت اما در صورت کم کاری در این حوزه به طور بالقوه ۶۰ درصد از مخاطبان خود را از دست می دهیم.

شمشادی تصریح کرد: امروزه خیلی از بنگاه های اقتصادی و سازمان های بزرگ به درک صحیحی از اثرگذاری فضای مجازی رسیده اند به طوری که می بینیم سیر تبلیغات آن ها از شیوه سنتی به تبلیغات مدرن و هدفمند در حال تغییر است.

وی در پایان با بیان این که با تعدد کانال های ارتباطی در دنیای مجازی، نقش مخاطب به عنوان انتخابگر برجسته تر می شود گفت: امروزه آن چه در شبکه های اجتماعی می گذرد ، به وضوح بر زندگی روزمره ، فرهنگ ، اقتصاد و سایر حوزه ها تاثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا