معاونت توسعه ارتباط با مشتریان راه اندازی می شود

به گزارش بیدنا حسن خلخالی مدیرعامل شرکت مارگارین و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی ایران  ، مشتری را مهمترین عامل رکود یا شکوفایی وضعیت اقتصادی هر واحد کسب و کار دانست و افزود: فاکتورهایی مانند تغییر در فناوری ها، تغییر در اطلاعات، تغییر در سبک زندگی، تغییر در بازارهای جهانی، سبب تغییر در ذائقه و درخواست های مردم گشته و تداوم فعالیت های مشتری مداری در بازارهای رقابتی امروز را بیش از پیش  ضروری نموده است.

وی گفت: توجه به نیازها وانتظارات مشتریان وکسب رضایت آنها جایگاهی مهم وحیاتی در پیشبرد اهداف شرکت ها خواهد داشت، لذا مدیریت ارتباط با مشتریان در برقراری ارتباطی سازنده بین تولید کننده ومصرف کننده و حفظ جایگاه برند و سهم مشتری اثربخش خواهد بود.

مدیرعامل مارگارین در ادامه تصریح کرد: عملکرد هر کسب وکار به موفقیت آن در حفظ مشتریان با ارزش در دراز مدت بستگی خواهد داشت، در بازار رقابتی امروز ، شرکت ها نه تنها باید به دنبال جذب مشتریان جدید برای ارائه محصولات وخدماتشان باشند بلکه حفظ ونگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابط مستحکم با آن ها نیز باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

تاثیر مشتری مداری در حفظ و ارتقاء برند شرکت ها

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی ایران افزود: مدیریت ارتباط با مشتریان راهبردی استراتژیک در یک کسب وکار است که از یک طرف با هدف افزایش فروش، درآمد و سودآوری برای شرکت ها واز طرف دیگر افزایش رضایت و وفاداری مشتریان وتعلق خاطر آنان به برند را به همراه خواهد داشت.

خلخالی، «تدوین استراتژی های جذب، حفظ و توسعه روابط با مشتریان، جلباعتمادو افزایشرضایتمندیذینفعان و افزایش انگیزه وبهره وریپرسنل» از جمله اهداف مدنظر راه اندازی معاونت ارتباط با مشتریان  وروابط بین الملل در شرکت مارگارین برشمرد و اظهار داشت: افزایشوارتقاءفرایندهایمشتریمحوراز طریقپیش‌بینی و کسب آگاهی از نیازهای مشتریان و تلاش جهت مرتفع نمودن آن‌ها و همچنین افزایش کیفیت خدمات و محصولات ارائه شدهشرکت از طریق اصلاح فرایندهای مرتبط از اهداف مد نظر شرکت می باشد. مدیرعامل مارگارین ، ایجادنظامی کارآمد، پاسخگو و مشتری محور ، تدوین استراتژی ثبت ومتمرکز سازی اطلاعات مشتریان به صورت ایمن و یکپارچه، مدیریت دانش نهفته در پایگاه داده مشتریان جهت استفاده و بهره وری سایر واحدها ، کوتاه  واثربخش نمودن چرخه بازاریابی و فروش ، تبدیل بازخوردهای منفی مشتریان به فرصت های جدید فروش را از دیگر اهداف مد نظر راه اندازی معاونت توشعه ارتباط با مشتریان در مارگارین دانست.

وی با اشاره به تقویت همکاری های درون سازمانی به معنی تغییر فرهنگ،ساختارهای سازمانی و رفتاری خاطرنشان ساخت: باید اطمینان حاصل کنیم که کارکنان، شرکا وتامین کنندگان در جهت ایجاد ارزش برای مشتریان درجهت تحقق اهداف واستراتژی های سازمان با یکدیگر همکاری می کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی ایران در ادامه یکی از مهمترین اقدامات معاونت امور مشتریان مارگارین را توجه به افکار عمومی جامعه دانست و افزود: حلقه میان شرکت و قشرهای مردم و مخاطبین، واحد ارتباط با مشتریان است که با شناخت پیشامدهای بحرانی، نیاز مصرف کنندگان و پیچیدگی های موجود تولید، می تواند نتایج افکارسنجی را به کنشی اثرگذار از طرف شرکت تبدیل کند.

توجه به انتظارات مشتریان جایگاهی مهم وحیاتی در پیشبرد اهداف مارگارین دارد

عضو هیات مدیره مارگارین یادآور شد: شرکت مارگارین که حیاتش به وجود مشتریان و تداوم روند تولید بستگی دارد، از این قاعده مستثنی نیست، شبکه های اجتماعی با استفاده از تسهیل گردش اطلاعات، بهبود ارائه ی خدمات به مشتری، پیشبرد استراتژی های بازاریابی و حتی ایجاد محصولات و خدمات جدیدی که به مشتریان ارائه می دهند، تاثیر بزرگی بر صنعت روغن و موارد مشابه دارند.

به گفته خلخالی،  مارگارین با استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بستر ارتباطی، می تواند بر موانع تولید و فروش غلبه کرده و با مشتریان خود در یک سطح شخصی تر ارتباط برقرار کند.بی تردید توجه به نیازها وانتظارات مشتریان وکسب رضایت آنها جایگاهی مهم وحیاتی در پیشبرد اهداف مارگارین خواهد داشت. وی در پایان خاطرنشان ساخت: به منظور اجرای برنامه ها و رسیدن به اهداف مد نظر ، معاونت توسعه ارتباط با مشتریان و روابط بین الملل در شرکت مارگارین در شش بخش شامل بخش پشتیبانی، بخش صدای مشتری، بخش نظرسنجی، بخش ارتباطات، و همچنین یک کارگروه تخصصی امور مشتریان و یک داشبورد اطلاعاتی راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا