مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تشکیل جلسه داد/مهر تایید بر افزایش سرمایه ۶٨ درصدی وبانک

به گزارش روابط عمومی وبانک، صبح امروز مجمع فوق العاده شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ریاست محمود اصلانی به نمایندگی از بانک ملی ایران(سهامدار عمده) به منظور تصویب افزایش سرمایه ۶۸ درصدی از محل اندوخته سرمایه‌ای با حضور ۷۷ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.
در ابتدای جلسه سیامک ظاهری دبیر مجمع در جمع سهامداران گفت:
این مجمع به منظور افزایش سرمایه ۶۸ درصدی از محل اندوخته سرمایه‌ای برگزار شده است.
جانشین مدیر عامل و معاون امور مالی و اداری «وبانک» ادامه داد: این برنامه در خرداد ماه سال جاری به تصویب هیات مدیره رسید و پس از اخذ مجوز های لازم از بانک مرکزی در تیرماه سال جاری، به تأیید حسابرس و بازرس قانونی رسید. سپس مجوز‌های سازمان بورس اخذ شد و امروز نیز به منظور تصویب، مجمع فوق‌العاده برگزار شده است.
ظاهری در توضیح تاریخچه شرکت گفت: گروه توسعه ملی در سال ۱۳۷۰ تأسیس و در سال ۱۳۷۴ در بورس تهران درج شده است.
وی به ترکیب سهامداران شرکت در تاریخ منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ به شرح زیر اشاره کرد:
بانک ملی ایران: ۶۶/۴۲ درصد
صندوق بازنشستگی بانک ها: ۱۰/۳۴ درصد
سهامداران حقوقی دارای ۱ تا ۵ درصد سهام: ۳/۵ درصد
سهامداران حقوقی دارای کمتر از ۱ درصد سهام: ۱۰ درصد
و سهامداران حقیقی: ۱۲ درصد
دبیر مجمع در ادامه گفت: آخرین افزایش سرمایه «وبانک» در سال ۱۳۹۴ بوده است و اکنون سرمایه شرکت بالغ بر ۱۶۲۵ میلیارد تومان است.

 

جانشین مدیر عامل وبانک در خصوص ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت گفت: ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در تاریخ منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۳هزار میلیارد تومان بوده است و بهای تمام شده پرتفوی بورسی وبانک ۲۷۰۰ میلیارد تومان و پرتفوی غیر بورسی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

ظاهری دلیل اصلی این افزایش سرمایه را رعایت ماده ۵۸ اساسنامه شرکت دانست و گفت: در راستای رعایت این ماده، افزایش سرمایه از محل اندوخته‌ی سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان که از سال ۱۳۹۴ قابلیت تبدیل شدن به افزایش سرمایه را داشت، در سال جاری عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در بین ۵ شرکت چندرشته‌ای از نظر سرمایه‌ ثبتی، در رتبه پنجم قرار داشتیم و اکنون با حادث شدن این افزایش سرمایه، به رتبه چهارم ارتقا پیدا می‌کنیم.

ظاهری درباره آثار این افزایش سرمایه هم گفت: افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه ای، بیشتر منجر به تغییر در ترکیب حقوق صاحبان سهام خواهد بود.

پس از ارایه گزارشات افزایش سرمایه، بازرس قانونی نیز اقدام به قرائت گزارش حسابرسی کرد و پس از آن افزایش سرمایه ۶۸ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری‌گروه توسعه ملی از محل اندوخته سرمایه ای به تصویب مجمع رسید و سرمایه «وبانک» با این مصوبه از ۱۶۲۵ میلیارد تومان به ۲۷۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است این جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا (ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار) در راستای حفظ سلامتی سهامداران، با حضور حداقلی، برگزار و به صورت آنلاین پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا