تحقق خرد جمعی در کنترل شرکت‌های زیرمجموعه وبانک

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، عصر دیروز جلسه بررسی عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان «سیدکو» با حضور امیر تقی‌خان تجریشی مدیرعامل گروه توسعه ملی، جانشین مدیرعامل و معاونین وبانک، حامد اصل‌روستا مدیرعامل سیدکو و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، تجریشی ضمن خوش‌آمدگویی، از زحمات و تلاش‌های مدیران، کارکنان و کارگران زحمتکش مجموعه سیدکو تشکر نمود و ابراز داشت رویکرد ما در گروه توسعه ملی از برگزاری این جلسات همفکری، مساعدت و اصلاح مشکلات بر مبنای خرد جمعی است.

مدیرعامل وبانک در ادامه با اشاره به موضوعات استراتژیک و توسعه‌ای، افزود: با توجه به شفافیت و اشراف موجود بر بازار و صنعت سیمان، می‌بایست در قدم‌های آتی به شرایط موجود برای توسعه توجه بیشتری شود. در شرایطی ممکن است تصمیم درست، توقف توسعه و در شرایط متفاوت دیگر، کمک به ایجاد آن باشد که خوشبختانه شفافیت و اصرار به انجام درست امور در گروه و سیدکو وجود دارد.

حامد اصل‌روستا نیز ضمن تشکر و قدردانی بابت توجه به موضوعات این هلدینگ در ابتدای سخنان خود گفت؛ ظرفیت تولید سیمان کشور در حدود ۹۰ میلیون تن می باشد که میزان تحویل سیمان در سال مالی ۹۸ در داخل کشور حدود ۵۰ میلیون تن بوده و حدود ۱۴ میلیون تن صادرات می شود که مجموعا تحویل سیمان در کشور در سال گذشته چیزی حدود ۶۵ میلیون تن از ظرفیت حدود ۹۰ میلیون تنی تولید سیمان در کشور می باشد که این موضوع سبب ایجاد بازار نامناسب در صنعت سیمان کشور می‌شود.

مدیرعامل سیدکو با اشاره به قیمت پایین سیمان و ذهنیت عموم جامعه نسبت به تاثیر قیمت سیمان بر بهای تمام شده صنعت ساختمان افزود طی آخرین بررسی‌های انجام شده توسط مرکز پژوهش های مجلس در صورت افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت سیمان تنها ۱ درصد بر بهای تمام شده صنعت ساختمان افزوده می‌شود.
در ادامه اصل‌روستا گزارش جامعی از وضعیت شرکت‌های زیر مجموعه سیدکو ارائه نمود و به رفع ابهامات و سوالات مطرح شده توسط معاونین و مدیران گروه توسعه ملی پرداخت.

همچنین سیامک ظاهری جانشین مدیرعامل و معاونت مالی و اداری وبانک نیز در این جلسه، لزوم همکاری تیمی جهت رفع موانع موجود در مسائل حقوقی و مالی هلدینگ و شرکت‌ها را یادآور شد.

در پایان این جلسه عباس باباگل زاده معاون امور شرکت‌های وبانک از اقدامات انجام شده در شرکت‌های زیرمجموعه سیدکو تشکر نمود و افزود: هدف ما در گروه توسعه ملی از برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد شرکت‌ها، تقویت تعامل و بهبود عملکرد آنها در مسیر پیشرفت و توسعه است.

شایان ذکر است جلسات بررسی عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی از سنوات گذشته به صورت دوره‌ای برگزار شده و این روند ادامه‌ خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا