بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای رزاب سروآباد سنندج با مشارکت بانک اقتصاد نوین

به گزارش بیدنا، فرماندار سروآباد روز شنبه در حاشیه افتتاح این مدرسه اظهار داشت: مدرسه سه کلاسه روستای رزاب از محل اعتبارات ملی و با مشارکت بانک اقتصاد نوین احداث شد و عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع آغاز شد و برای تکمیل آن پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

یوسف باشی یادآور شد: مدرسه قبلی روستای رزاب تخریبی و نیاز به مرمت و تعمیر داشت که با پیگیری‌های انجام شده احداث مدرسه جدید با مشارکت و همراهی بانک اقتصاد نوین در دستور کار قرار گرفت و امروز دانش آموزان این روستا در یک فضای امن و تازه ساخت، سال تحصیلی را آغاز کردند.

نماینده بانک اقتصاد نوین در غرب کشور نیز در مراسم افتتاح این مدرسه افزود: این بانک از محل درآمدهای خود انجام کارهای خیر و عام المنفعه را در دستور کار خود قرار داده که یکی از این کارها،  احداث مدارس در مناطق محروم است.

ودادی تاکید کرد:‌ بانک اقتصاد نوین در چند سال گذشته احداث ۳۷ مدرسه را در دستور کار خود قرار داده که تاکنون ۲۵ مدرسه تکمیل و افتتاح شده که سه مدرسه آن در استان کردستان است.

مدیر اداره آموزش و پرورش سروآباد نیز گفت: دستگاه اجرایی ساخت مدرسه سه کلاسه روستای رزاب اداره کل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان بوده است.

دلسوز خالدی افزود:‌ نوع سازه این مدرسه فلزی است که دارای ۴۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۸۶ متر دیوار محوطه است و ۷۴ دانش آموز مقطع ابتدایی و ۲۰ دانش آموز مقطع متوسطه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد:‌ در شهرستان سروآباد بیش از هشت هزار دانش آموز در ۱۴۴ مدرسه شامل ۲۰ مدرسه شهری و ۱۲۴ مدرسه روستایی سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

در حاشیه افتتاح این مدرسه سه کلاسه روستایی، ۳۰ هدیه شامل کیف و لوازم التحریر توسط بانک اقتصاد نوین میان دانش آموزان توزیع شد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا