برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های نرم

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه صنایع بهشهر، کارگاه یک روزه مهارت های نرم و فردی با هدف ارتقاء سطح دانش و ترویج روحیه کار گروهی با حضور کارکنان و مدیران ستاد مرکزی توسعه صنایع بهشهر به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصی هستند که او را قادر می‌سازد تا با دیگران به شیوه‌ای مؤثر و هماهنگ ارتباط برقرار کند. در فرهنگ ویکی‌پدیا مهارت‌های نرم بدین‌صورت تعریف ‌شده است: مهارت‌های نرم ترکیبی از مهارت‌های مردمی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی، ویژگی‌های شخصیتی، نگرش‌ها، مشخصه‌های حرفه‌ای و شغلی، هوش هیجانی و هوش اجتماعی است که در کنار سایر ویژگی‌ها، فرد را قادر می‌سازد تا محیط اطراف خود را هدایت نموده، با دیگران به خوبی کارکند، عملکرد بهتری داشته باشد و در تکمیل مهارت‌های سخت، باعث شود تا به اهداف خود دست پیدا کند.

رضا مومن خوانی مدرس این دوره و رئیس مدرسه مدیریت “الست”  ضمن تعریف فوق ضرورت یادگیری مهرت های نرم  را در سازمان مهم و با اهمیت برشمرده و تصریح کرد: مهارت‌های نرم افراد در سازمان، بخش مهمی از مشارکت فردی وی در موفقیت یک سازمان را رقم می‌زند. بررسی سازمان‌هایی که با مشتریان حضوری سر و کار دارند نشان می‌دهد مؤسساتی که برای توسعه این مهارت‌ها اقداماتی انجام داده‌اند به‌طورکلی موفق‌تر از سایرین هستند. آموزش یا پاداش عادات یا ویژگی‌های فردی چون وجدان کاری و قابل‌اتکا بودن در یک سازمان، می‌تواند به بازگشت سرمایه بسیار قابل‌ملاحظه‌ای بینجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا