پیوستن ۱۱ هزار سهامدار جدید از ابتدای سال جاری به “وبشهر”

خانم قنبری بفرمایید از چه سالی در شرکت توسعه صنایع بهشهر مشغول به کار هستید و روال کار شما طی این سال ها دستخوش چه تغییراتی شده است؟

بنده از سال ۱۳۷۳ در این شرکت مشغول به کار شدم. در آن زمان شرایط کاری ما بسیار متفاوت بود. شبکه و سیستم کامپیوتری به معنای امروزی وجود نداشت و بخش اعظم کارها به صورت دستی انجام می شد. تعداد مراجعین ما بسیار زیاد بود و بیش از دو هزار نفر در مجامع شرکت حضور پیدا می کردند.پذیره نویسی به صورت دستی و سودها به صورت حواله ای انجام می شد. سیستمی شدن کارها و به روز شدن شرایط در حال حاضر کار را برای ما آسان تر کرده و چون آن روزهای سخت را دیده ایم اکنون با مشکلات راحت تر کنار می آییم.

اخیراً شاهد برگزاری مجمع شرکت بودیم. نحوه برگزاری آن چه بازخوردهایی در پی داشت؟

شخصاً از برگزاری مجمع شرکت به صورت مجازی بسیار راضی بودم گرچه این امر به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بود اما امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند. آن طور که پیداست سهامداران ما هم از این شیوه بسیار راضی بودند چرا که در وقت آن ها صرفه جویی شده و توانستند از هر کجایی که بودند به صورت مجازی مجمع را پیگیری کنند. ضمن این که ما هم در واحد سهام به دنبال این هستیم تا ساز و کارهای خود را بر همین اساس بنا کنیم.

شرکت توسعه صنایع بهشهر چه تعداد سهامداردارد؟

در حال حاضر تعداد ۱۰۰ هزار سهامدار داریم که به دلیل جذابیت بالای بازار بورس تعداد ۱۱ هزار سهامدار از ابتدای سال تا کنون به ما اضافه شده اند.

قدیمی ترین سهامداران شرکت از چه سالی با شما همراهند ؟

در حال حاضر خیلی از سهامداران ما قدیمی هستند و حتی قدمت حضورشان به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد. تعصب آن ها به شرکت تا جایی است که سهام این شرکت را مانند فرزند خود می دانند و طی سالیان دراز و در شرایط مختلف رشد یا رکود از فروش آن خودداری کرده اند و امروز از شرایط رو به رشد سهام شرکت بسیار خشنودند.

تا چه حد در کاهش مراجعه حضوری سهامداران به دلیل شرایط خاص این روزها و شیوع بیماری کرونا موفق بوده اید؟

ما در این زمینه تمام تلاش خود را می کنیم اما از آن جا که تعداد زیادی از سهامداران ما قدیمی هستند هنوز شیوه های مراجعه غیرحضوری برای آن ها به خوبی جانیفتاده است. من و همکارانم تا حد امکان از فکس، ایمیل و پست برای انتقال مدارک و اطلاعات استفاده می کنیم اما طی این روزها مراجعاتی توسط سهامداران قدیمی خود داشته ایم که به دلیل رشد بازار بورس، پس از سال ها مراجعه می کنند و می خواهند از وجود سهام خود مطمئن شوند یا برگه سهامشان را دریافت کنند. در کل تمام سعی ما بر این است به همه این افراد تفهیم کنیم که مراجعه حضوری آن ها هیچ ضرورتی ندارد و از طریق تلفن، ایمیل و فکس همه درخواست های آن ها قابل انجام خواهد بود.

خانم قنبری، تا حالا شده برای بررسی کیفیت پاسخگویی و نحوه ارایه خدماتتان خود را به جای مراجعین و سهامداران شرکت بگذارید؟

توصیه همیشگی بنده به همکارانم این بوده که خود را آن سوی میز و به جای ارباب رجوع فرض کنند. مشکلات مبتلا به کنونی جامعه برای همه هست اما ظرفیت تحمل افراد بسیار متفاوت است . ما همیشه با این پیش فرض با مراجعین خود رو به رو شده ایم البته نباید از یاد ببریم که همکاران ما هم با همین مشکلات و مسایل دست به گریبان هستند. خوشبختانه توانسته ایم ارتباط خوبی با سهامدازان شرکت داشته باشیم و گاهی حتی در چارچوب اداری و کاری با برخی از آن ها رابطه ای دوستانه داریم و این شیوه به تعامل مطلوب ما با سهامداران بسیار کمک می کند.

نحوه تعامل شما با شرکت های تابعه چگونه است؟

حتی از زمانی که به دلیل محدودیت فضا و سیاست های مدیریت وقت پیشنهاد شد که هر یک از شرکت های تابعه به طور مستقل در محل خود مستقر باشند باعث نشد که ارتباط ما با شرکت های تابعه قطع شود و یا خللی در هماهنگی موجود میان ما به وجود بیاید.

برای واحد تحت مدیریت خود چه چشم اندازی متصور هستید؟

یکی از برنامه های همیشگی بنده در این واحد به روز نگه داشتن آن بوده است. این موضوع هم از بروزخطاهای احتمالی در کار می کاهد هم شرایط را برای سهامداران مطلوب تر و راحت تر می کند. یکی از این اقدامات که به طور هماهنگ با سازمان بورس انجام دادیم، پرداخت سود سهام از طریق سجام بود. می توانیم ادعا کنیم که ما همواره جزو اولین شرکت هایی هستیم که همگام با سازمان بورس قدم برمی داریم.

برای بهبود شرایط در مواجهه با چالش های موجود در کارتان چه درخواستی دارید؟

خوشبختانه به طور کلی از روند کار رضایت دارم. به هر حال یکسری مسایل همیشه وجود دارد که قابل چشم پوشی هستند و از آن جا که هیچ مشکلی را در غیر قابل حل نمی دانم ، همواره از کار خود لذت برده با آرامش و انرژی مضاعف برای بهبود شرایط تلاش می کنم.

قطعا در دوره طولانی مدت خدمتتان فراز و فرود های بسیاری را تجربه کرده اید و خاطرات فراوانی دارید. خوشحال می شویم یک خاطره شیرین از شما بشنویم.

خاطره بسیار است اما از همه جالب تر برای من این است که بعضاً سهامدارانی به ما مراجعه می کنند که هر یک با زبان محلی خود  با ما صحبت می کنند و ما مجبوریم تحت این شرایط با آن ها ارتباط برقرار کنیم و مفاهیم را به آن ها منتقل کنیم. این قضیه آن جا پیچیده تر می شود که این اشخاص سواد هم نداشته باشند.

در پایان اگر مطلب خاص دیگری باقی مانده ، بفرمایید.

همان طور که می دانید کار با ارباب رجوع دشواری های خاص خود را دارد. سایر کارها تنش های ناشی از این مسئله را ندارند. همین که در کل مجموعه، به این سختی ها آگاه باشند و زحمات این واحد دیده شود ، برای ما کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا