با گذشت زمان و تغییر ارزش ها، قوانین هم باید دستخوش تغییر شوند

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه صنایع بهشهر، دکتر محمد رزاقی عضو اسبق شورای عالی مالیاتی کشور در حاشیه اولین جلسه از سری جلسات آنلاین آموزش مباحث مالیاتی برای همکاران حوزه مالی و حسابداری شرکت های تابعه گروه توسعه صنایع بهشهر ، با اشاره به مطلب فوق افزود: بازنگری در قانون مالیاتی همواره موافقان و مخالفانی به دنبال داشته است.

وی در همین رابطه گفت : برخی صاحبنظران معتقدند تغییر مکرر قوانین کار درستی نیست چرا که قوانین به مرور جایگاه خود را میان مردم پیدا می کنند، از همین روی تغییر آن کار درستی نیست.

رزاقی با اشاره به اینکه با گذشت زمان و به تناسب آن ، بسیاری از ارزش ها هم تغییر پیدا می کنند گفت : با تغییر ارزش ها ، قوانین هم باید دستخوش تغییر شوند.

وی تاکید کرد: به جای اعمال نظر متعدد و مکرر در قانون بودجه و قانون برنامه پنج ساله، می بایست یک بازنگری مجدد کلی انجام شود که با بهره گیری از تجربیات موثر گذشته، به یک قانون جامع دست پیدا کنیم، البته با این قابلیت که تا ۱۵ الی ۲۰ سال آینده هم قابل بهره گیری باشد.

وی در پایان با اشاره به بحث آموزش به عنوان یک رکن بسیار مهم، درباره تاثیر این گونه دوره های آموزشی در ارتقای دانش مالیاتی شرکت ها افزود :هر قدر که فرهنگ مالیاتی جامعه بالا تر باشد به همان نسبت از اختلافات و درگیری های زمان بر ناشی از عدم آگاهی ها کاسته خواهد شد.

گفتنی است از سوابق ارزنده محمد رزاقی در این حوزه، به حضور در شورای عالی مالیاتی کشور و عضویت در گروه تدوین کننده قوانین و مقررات مالیاتی می توان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا