مواد شوینده را در دسترس کودکان قرار ندهیم

به گزارش  بیدنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سمیه جنانی فوق تخصص گوارش اطفال مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین گفت: مواد شوینده عامل مهم مسمومیت در کودکان هستند و این مواد مطلقا نباید در کابینت‌های پائین آشپزخانه و در دسترس کودکان قرار گیرند.

جنانی افزود: به علترنگ‌های متنوع استفاده شده در شوینده‌ها و یک لحظه غفلت از کودک منجر به مصرف این مواد توسط کودک می‌شود.

او بیان کرد: تحت هیچ شرایطی از راه خوراکی چیزی به کودک داده نشود، این ذهنیت در مردم وجود دارد که با یک ماده قلیایی اسید خنثی می‌شود، اما این کار در واقع حرارت زیاد تولید کرده و ممکن است باعث پارگی جداره دستگاه گوارش گردد.

فوق تخصص گوارش اطفال مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین افزود: ذهنیت اشتباه دیگر وادار کردن بیمار به استفراغ بلافاصله بعد از خوردن ماده شوینده است که در واقع استفراغ باعث می شود این مواد شوینده که وارد معده شوند و مجدد به داخل مری برگشته و میزان ودرجه سوختگی را افزایش دهد.

جناتی در ادامه توصیه کرد: در صورت خوردن مواد شوینده توسط کودک اولاً هیچ چیز حتی آب به کودک داده نشود ثانیاً به هیچ عنوان کودک را تحریک به استفراغ نکنند و بلافاصله به اورژانس مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا