سیگنال مهم ونزوئلا به بازار ارز ایران / دلار ارزان می‌شود؟

به گزارش بیدنا، دیروز قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان دور شد و به قیمت  ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که با دلار صرافی ملی در یک قیمت قرار گرفتند.

اما از میان خبرها احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده و امکان تشدید کسری بودجه در سال آینده ممکن است از جمله سیگنال‌های تحریک‌کننده بازار ارز محسوب شوند. با این حال هرچند پیش‌بینی می‌شد گشایش بازار تهران پس از دو هفته نیز به تقاضا کمی دامن بزند اما این اتفاق نیفتاده و به همین دلیل ممکن است امروز نیز بازار ارز روندی نزولی را در پیش بگیرد.

اما امروز سیگنال مهم دیگری برای بازار ارز از خبرها مشاهده می‌شود. دنیای اقتصاد گزارش داده است: به گفته منابع آشنا به روابط ایران و ونزوئلا، تهران در حال فرستادن بزرگ‌ترین ناوگان سوخت خود تاکنون به متحد دیرین خود در آمریکای لاتین است.

ایران در چند ماه گذشته، مشخصا از ماه می، با ناوگانی از تانکرهای نفتی که شامل سه تا پنج نفتکش می‌شد چند مرتبه موفق به صادرات سوخت به متحد خود در آمریکای لاتین شد. این بار اما تعداد نفتکش‌ها به ادعای بلومبرگ و به نقل از افراد مطلع به حدود ۱۰ فروند رسیده است که اکنون در مسیر خود برای رسیدن به ونزوئلا هستند. این به معنای ارسال بزرگ‌ترین ناوگان صادرات سوخت به کشوری است که همانند ایران تحت شدید‌ترین تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا