برگزاری معارفه مدیرعامل جدید «وبانک» در بانک ملی ایران

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی ایران در ابتدای این جلسه به بیان موضوعاتی در خصوص وضعیت فعلی بانک ملی و گروه توسعه ملی پرداخته و گفت: هم اکنون بانک ملی ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که مانع از عمل به وظیفه اصلی خود یعنی ارائه تسهیلات و تامین مالی خرد و کلان می شود. راه برون رفت بانک از مشکلات، برنامه ریزی و وجود یک راهبرد اساسی است. بنابراین با تنظیم برنامه­ای مدون، کارآمد و عملیاتی در تمامی ارکان باید بانک به جایگاه اصلی و واقعی آن بازگردد.

فرزین در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که خلق بنگاه و ارزشمند کردن آن کار بانک است و نه بنگاه داری،‌ افزود: در ماه های پیش رو بانک ملی ایران با وجود منابع انسانی شایسته و متخصص در صف و ستاد، دارایی های گسترده و نام وزین بانک ملی ایران که به قطع ملی و با قدمت بیش از ۹ دهه متعلق به تمامی مردم ایران است با ریل گذاری درست در مسیر اصلی خود یعنی خدمت به مردم گام بر می دارد تا به یک سیستم پربازده تبدیل شود.

وی گروه توسعه ملی را بازوی پرتوان بانک دانست و افزود: ذکر این نکته نیز ضروری است که گروه توسعه ملی با هم افزایی و نقش آفرینی درست و به دور از هرگونه شتابزدگی در بازار سرمایه می­تواند موتور محرکه بانک ملی ایران در حرکت به سمت خلق ثروت و تکمیل زنجیره ارزش باشد.
تقویت و توسعه بخش فناوری اطلاعات دیگرمحورسخنان مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم بود که با اشاره بر رشد سریع این بخش و با تاکید بر اینکه آینده نظام بانکداری مبتنی بر فناوری اطلاعات است، افزود: بانکداری اینترنتی رشدی بسیار سریع دارد، بنابراین باید تلاش کنیم محصولات جدید فناورانه و نوآورانه خلق کنیم.

فرزین با اشاره به سوابق و تجربیات ارزشمند رحمت الله صادقیان، حضور ایشان به عنوان رئیس هیئت مدیره در گروه توسعه ملی را فرصت بسیار ارزشمندی برای تعالی بیشتر و خلق ارزش های جدید در گروه دانست و گفت: امید می رود با حضور ایشان و همکاری مدیریت جدید، روزهای درخشانی در انتظار گروه توسعه ملی باشد.

وی افزود: در دوره جدید گروه توسعه ملی لازم است با تشکیل کمیته انتصابات در راستای عمل به حاکمیت شرکتی کارآمد، عملکرد، تعهد، سلامت و تخصص افراد، را مبنای انتخاب افراد قرار دهد و از انتصابات سیاسی حذر شود.

درادامه این مراسم، سعیدی مدیرعامل جدید «وبانک» به بیان موضوعاتی پرداخته و گفت: گروه توسعه ملی تا کنون به واسطه اعتمادی که به آن جلب شده، توانسته است جایگاه ارزنده ای پیدا کند.

وی ضمن ابراز اطمینان به مدیرعامل بانک ملی ایران، مبنی بر استفاده بهینه از توانمندی­های هیئت مدیره جدید به ویژه حضور ارزشمند دکتر صادقیان و همکاران گروه در ستاد و شرکت های وابسته در کنار راه اندازی کمیته انتصابات و انتصاب مدیران بر مبنای شایسته گزینی و به دور از روابط سیاسی با هدف افزایش بهره وری و ارزش آفرینی های بیشتر، تاکید کرد که مطابق منویات مدیرعامل محترم بانک، آمادگی لازم را برای گروه توسعه ملی به سمت واگذاری معقولانه دارایی­ها ایجاد می­کنیم.

وی افزود: در برنامه آتی گروه که در حال تدوین آن برای ارائه به مدیرعامل محترم بانک ملی هستیم، خروج معقول از بنگاه داری و واگذاری با رعایت صرفه و صلاح شرکت و بانک نصب العین این هلدینگ خواهد بود.

به گفته سعیدی، این خروج با رعایت مسائل مربوط به بهره وری و ماندن بنگاه در گروه تا رسیدن به ارزش واقعی انجام خواهد شد تا انتفاع بنگاه به طور کامل لحاظ شود. همچنین نقدینگی مناسبی ایجاد شده تا بتواند سریعا وارد بانک شده و به حل مشکلات کمبود نقدینگی بانک کمک کند.

وی در پایان افزود: امید می رود که در آیند نزدیک با همراهی مدیریت محترم بانک ملی و هیئت مدیره گروه توسعه ملی، روزهای پر تلالویی را داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، امیر تقی خان تجریشی به بیان خلاصه ­ای از وضعیت سال­های اخیر گروه توسعه ملی پرداخته و گفت: از زمستان سال ۱۳۹۸ تا کنون گروه توسعه ملی توانست به رکوردهای جدیدی در زمینه تولید و سودآوری دست پیدا کند که این مهم با راهبری هیئت مدیره محترم و اجرای معاونین این شرکت صورت پذیرفت. در این زمان مدیریت شرکت های زیرمجموعه که تعداد آنها با احتساب کنترلی و غیرکنترلی ۳ رقمی می شود به صورت مثمر ثمر و جدی توسط امور شرکت ها انجام شد و تمامی مجامع در مهلت تعیین شده برگزار شدند، وصول مطالبات معوق و جاری به طور کامل صورت گرفت و همچنین مطالعات و پروژه های قابل انجام در بازار سرمایه به همراه راه اندازی پروژه هوش تجاری برای هلدینگ با هزینه ای کمتر از مجموعه های مشابه در گروه توسعه ملی انجام شد.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر میثاق مدیریتی ما مبنی بر این بود که تغییراتی در گروه و شرکت های زیرمجموعه نداشته باشیم و هرچند فشارهایی ایجاد می شد، اما همواره  به بهره وری هرچه بیشتر این شرکت اهتمام ورزیدیم که این امر با راهنمایی­های به جای دکتر سعیدی در هیئت مدیره پیش رفته و اکنون نیز که مدیرعامل هستند، قطعا گروه توسعه ملی بر ریل پیشرفت و بهره وری حرکت خواهد کرد.

در پایان جلسه ابلاغ حکم بایک سعیدی به عنوان مدیرعامل گروه توسعه ملی و رحمت الله صادقیان به عنوان رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی توسط  مدیرعامل بانک ملی ایران انجام شد و از خدمات و زحمات امیر تجریشی در سمت مدیرعاملی و همچنین اصلانی، عضو سابق هیئت مدیره، تقدیر و تشکر به عمل آمد.  در حال حاضر رحمت الله صادقیان، به عنوان رئیس هیئت مدیره، امیر تقی خان تجریشی به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره، فرهاد زرگری به عنوان عضو هیئت مدیره و بابک سعیدی با سمت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سکان دار هدایت گروه توسعه ملی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا