عبور ارزش معاملات بورس تهران از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان

به گزارش بیدنا به نقل از  بولتن نیوز، در پایان معاملات مهرماه ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با ۴۹ هزار و ۹۲۱ واحد افزایش نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۲ واحد رسید که ۳.۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول با ۵۳ هزار و ۸۲۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۵۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۴۶ هزار و ۹۵۰ واحد رشد عدد ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۸۵ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۵.۲۵ درصد و ۱.۷۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۸ هزار و ۲۳۵ واحد کاهش روبه‌رو شد و به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد رسید و با ۴.۳۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه شد.

در اولین ماه از پاییز ۱۴۰۰، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۰۰ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به شهریورماه ۱۴۰۰، ۵۰.۷۳ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۱۱۱ هزار و ۶۸۲ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۵۳.۷۴ درصد کاهش و ۵۳.۸۸ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۱۵ هزار و ۸۵۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۲۴ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۲۴.۲۴ درصد و ۳۸.۷۴ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۱۹ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل یک هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب ۵۳.۴۱ درصد و ۵۲.۶۸ درصد کاهش نسبت به شهریور ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد بیش از یک هزار و ۵۷۷ میلیون قرارداد به ارزش ۸۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۷۱۳ درصد و ۴۹.۵۱ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا