ورود مؤسسات بزرگ رسانهای به بازار سرمایه برای تامین مالی
به گزارش بیدنا به نقل از ایرنا، «امیر هامونی» با بیان اینکه بحث رسانه و رابطه آن با بازار سرمایه و اقتصاد کشور یک رابطه دوطرفه است، افزود: در راستای توسعه سواد مالی طی سالهای گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اخذ کنیم تا یک رسانه تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که حال شاهد رونمایی از تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.
وی با اشاره به اینکه به طور معمول در عرصه رسانه و همچنین رسانههای اقتصادی کمتر به موضوع اقتصاد رسانه و معیشت افراد این حوزه توجه شده است، گفت: بیشتر موضوع بحث رسانه اقتصادی مطرحشده و این در حالی است که در رسانهها طی سالهای اخیر اقدامات متنوعی در حوزه اقتصاد و بهصورت خاص بازار سرمایه انجامشده است.
لزوم تأمین مالی رسانهها از بازار سرمایه
هامونی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد رسانه، بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: نباید انتظار داشت رسانه اقتصادی داشته باشیم اما به اقتصاد رسانه توجه نشود.
مدیرعامل فرابورس ایران معتقد است برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانهای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.
وی با بیان اینکه برنامههای متعددی برای توسعه این رسانه تهیه و پیشتولید شده و در آینده نیز تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه پذیرش شده در بورس بتواند نقش مؤثری در حوزه ارتقای سواد مالی همگانی، تحلیل بازار سرمایه و دانش اقتصادی داشته باشد و به کمک آن شاهد عمقبخشی سواد مالی در بازار سرمایه باشیم.