مجمع شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار برگزار شد

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، در جریان این مجمع یاور میرعباسی مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه مدار به بیان تحولات اقتصاد ایران و جهان در دوره مالی ۹۹و بازار سرمایه در دوره مالی مورد گزارش و شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار ( سهامی عام) پرداخت.

میرعباسی در ادامه به وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۹ پرداخته و گفت: بازار سرمایه در سال گذشته نوسانات مثبت و منفی بسیار زیادی را به خود دید که با استقبال و مشارکت بی نظیر مردم کشور در بورس و فرابورس همراه بوده است بطوریکه شاخص کل با رشد بالغ بر ۱۵۷ درصدی، بازدهی به مراتب بالاتری نسبت به سایر بازارها داشته است. همچنین در سال ۱۳۹۹تامین مالی از بازار سرمایه در دوبخش سرمایه ای و بدهی به ترتیب بالغ بر ۲،۲۶۹و ۲،۲۰۲هزار میلیارد ریال بوده است که رشد ۹۷و۱۱۹درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸داشته است و این موضوع نشان دهنده تعمیق بازار بدهی و بهبود جایگاه بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی بوده است.

وی افزود: خالص ارزش دارایی های شرکت در سال ۹۸ معادل ۸،۷۱۱،۸۰۴ میلیون ریال بوده است که در سال ۹۹ به ۱۹،۴۳۰،۳۲۱ میلیون ریال  افزایش یافته است که نشان دهنده رشد ۱۲۳ درصدی می باشد. همچنین مدار توانست طی سال مالی ۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۳،۴۸۸ ریال  سود محقق کند که از رشد ۲۹۸ درصدی نسبت به سال مالی قبل برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد، گردش معاملات می باشد که این نسبت برای مدار در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۸۶ درصد بوده در حالی که گردش معاملات بازار بورس و فرابورس تنها ۹۰ درصد بوده است.

سپس در بررسی موضوعات مورد توجه مجمع، به مهمترین اقدامات مالی مدار در سال ۹۹ پرداخته شد که از آن جمله به انجام فرآیند عرضه و پذیرش شرکت در بازار سرمایه، تدوین آیین نامه­ های داخلی شامل آیین نامه سرمایه­گذاری، تنخواه­گردان، تردد، تسهیلات کارکنان و …، برقراری ارتباطات موثر با سایر شرکتهای گروه جهت بهره‌مندی از تخصص و هم افزایی به منظور حداکثر نمودن منفعت و صرفه و صلاح سهامداران شرکت، مذاکره و اقدام در جهت اخذ مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی شرکت و اصلاح و بهبود مستمر دارایی ها در راستای رسیدن به سبد داراییهای هدف از طریق گردش مناسب سبد سهام و ارتقای ارزش خالص دارایی‌ها می توان اشاره کرد.

در ادامه این مجمع، سعید داراب، رئیس مجمع به نمایندگی از سرمایه­ گذاری گروه توسعه ملی به بیان موضوعات مورد نیاز به رای گیری پرداختند و نهایتا مجمع تقسیم ۲۲۰ تومان معادل ۶۳ درصد از سود خالص را مصوب نمود همچنین حسابرسی هشیار بهمند به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه شهود امین به‌عنوان بازرس علی‌البدل  انتخاب  و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

میر عباسی در پایان  از طراحی سیاست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مدار در راستای عملیاتی نمودن سند راهبردی شرکت، افزایش سرمایه شرکت به منظور حفظ ارزش خلق شده در شرکت، توسعه منابع تحت مدیریت از طریق استفاده از اهرم مالی در صورت ایجاد فرصت کسب بازدهی در سال آتی، پیگیری عرضه سهام شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، توسعه فعالیت ها در حوزه خدمات مالی به عنوان خط جدید درآمد نظیر قبولی سمت مدیر در صندوق بازارگردانی گروه توسعه ملی و استفاده از ظرفیت ابراز­های نوین­ مالی و ابزار­های مشتقه در جهت افزایش بازده سرمایه ­گذاری­ها در شرکت به عنوان برنامه های شرکت در سال ۱۴۰۰ یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا