بهرهمندی ۱۱۳شرکت دانشبنیان از ابزار تبلیغاتی برای توسعه بازار جهانی
به گزارش بیدنا به نقل از ایرنا، مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه کسب و کارهای بینالمللی اقدام به ایجاد خانههای نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت در دیگر کشورها، ارائه مشاورههای صادراتی و فراهم کردن ابزارهای تبلیغاتی کرده است تا به کمک آنها، مسیر توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان را به دیگر کشورها تسهیل کند.
بر اساس همین برنامه جامع، سال گذشته بیش از ۳۹۰ نفر آموزشهای صادراتی دریافت کردند تا این افراد و شرکتهای روشهای درست بازاریابی و شناخت منطقی از بازار هدف را بیابند و صادراتی موفق داشته باشند. همین آموزشها سال گذشته به کسب استانداردها و مجوزهای بینالمللی برای ۱۳ شرکت منجر شد.
در زمینه تهیه ابزارهای تبلیغاتی نیز مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کرد این ابزار را در اختیار شرکت های متقاضی قرار دهد. این ابزار نیز سال گذشته در اختیار ۱۱۳ شرکت قرار گرفت.
افزایش و گسترش مرزهای فروش و خدمات شرکتها موجب رشد و توسعه آنها میشود. وجود مشتریان زیاد و فروش کالاها و خدمات ارائه شده دیگر محدود به مرزهای داخلی نمی شود، بر همین اساس شرکت ها سعی میکنند در بازار بین الملل حضور داشته باشند.
حضور در صحنه بینالمللی میتواند امکان تهیه و گسترش تولید را برای شرکت ها فراهم آورد. دسترسی به مواد خام بیشتر و ارزانتر و دسترسی به نیروی کار سایر کشورها که شاید بتواند در توسعه اهداف شرکت موثر باشد؛ همگی با حضور در عرضه بین الملل امکان پذیر است، اما برای این منظور تبلیغات نقش موثری در بازار بین الملل بازی میکند. به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند ابزارهای تبلیغات موثر را در اختیار این شرکت ها قرار داده و بازار آنها را توسعه دهد.