عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی

به گزارش بیدنا به نقل از ایلنا ؛ در این طرح به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش داده تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سوء استفاده برخی از سودجویان شوند.

این گزارش حاکیست ؛ آمارهای ارسالی از سوی سازمانهای صمت استانها نشانگر آن است که عمده بازرسیهای انجام شده ، در حوزه اقلام پرمصرف غذایی نظیر مواد پروتئینی ، مواد لبنی ، برنج ، روغن ، قندوشکر ، میوه و …. بوده است.

با توجه به بررسی های بعمل آمده در ارزیابی کلی، در روند اجرایی این طرح ، نظارت و کنترل بر روند توزیع و عرضه گوشت مرغ توسط بازرسان صنعت ،معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری تشدید شده و به صورت منظم و مستمر تداوم خواهد داشت.

در این راستا ؛ طی بازدیدهای میدانی بعمل آمده از چند واحد صنفی و ذخیره تنی مرغ ، ، تخلفاتی مانند کم‌فروشی و گران‌فروشی محرز بود که با هوشیاری و زیرکی بازرسان صمت ، سودجویان شناسایی ومتوقف شدند.

در طرح نظارت بر بازار ویژه روزهای پایانی سال و نوروز که از ابتدای بهمن ماه در استان مازندران آغاز شده است، تاکنون ، توسط اکیپهای ویژه بازرسی استان مازندران از بیش از ۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ انجام شد.

در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، تعزیرات حکومتی ، بسیج اصناف به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد ۴۵۴ مورد تخلف صنفی کشف و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

طبق آمار اعلامی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه ؛ در این مقطع زمانی ، تعداد ۲۳۱تیم گشت مشترک ، از واحدهای صنفی ، توزیعی و تولیدی بازرسی انجام شده و ۳۷۹ واحد دارای تخلف شناسایی شدند.

براساس این گزارش ؛ نشست‌های تنظیم بازار هر روز به منظور کنترل قیمت‌ها و انجام مطلوب فرآیند تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شهروندان در این استان برگزار می‌شود.

بررسی عملکرد سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد گواه این مدعاست که ؛ در ایام عید امسال و روزهای پایانی سال گذشته با توجه به تدابیر اندیشیده شده و همکاریهای صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی ، تلاش زیادی برای توزیع مناسب مرغ در استان صورت گرفته که در بعضی روزها حتی ۲۰۰ تن هم تولید و توزیع شده و هیچگاه با کمبود مرغ مواجه نبوده است.

ضمناً در این طرح ؛ بازرسان سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری ، در راستای تعادل‌ بازار برخورد با متخلفان را تشدید کرده‌اند و رعایت نرخ گذاری اقلام مصرفی شهروندان تحت کنترل و نظارت گسترده قرار دارد.

این گزارش حاکیست ؛ اقدامات خوبی در حوزه تنظیم بازار مرغ این استان انجام شده و بازرسان در راستای انجام بازرسی از سطح بازار و نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار همه روزه در دو شیفت صبح و بعدازظهر بر روی بازار شب عید این استان نظارت دارند.

لازم بذکر است ؛ با توجه به ضرورت استمرار نظارت و بازرسی کالا و خدمات مورد نیاز مردم در سطح بازار به ویژه اقلام پرمصرف و اولویت دار، همچنین ممانعت از تخلف بازار بصورت مستمر و مرتب رصد و پایش می شود و شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف به خصوص افزایش قیمت کالا و خدمات را به تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها گزارش تا متولیان امر ضمن اطلاع کافی از وضعیت بازار بتوانند اقدامات جدی در بحث مدیریت و کنترل بازار و همینطور در اسرع وقت برخوردهای لازم و قانونی را با سوء استفاده کنندگان و گران فروشان از این شرایط داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا