خبرهای خوش «مدار» به سهامداران

به گزارش بیدنا به نقل از صدای بورس، یاور میرعباسی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار در نشست خبری این شرکت که به مناسبت عرضه اولیه برگزار شد، گفت: شرکت مدار در سال ۱۳۴۳ به عنوان شرکت تولیدی و صنعتی آغاز به فعالیت کرده است. این شرکت پس از انقلاب به بانک ملی انتقال مالکیت پیدا می‌کند و در سال ۱۳۸۳ با تغییر کاربری وارد بازار سرمایه می‌شود. در سال ۱۳۹۷ با تشکیل پورتفوی به شکل جدی‌تری حضور خود را به نمایش می‌گذارد و به خرید وفروش سهام می‌پردازد. شرکت در سال ۹۸ سرمایه خود را از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهد. شرکت مدار به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری، به صورت تخصصی در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. سهامدار عمده شرکت مدار، شرکت گروه توسعه ملی است.

میرعباسی درباره چشم انداز شرکت مدار گفت: قرارگرفتن در سه شرکت برتر سرمایه گذاری در بازار سرمایه از چشم اندارهای شرکت در سال آینده است که برای رسیدن به این مهم چند گام باید برداشته شود که گام نخست افزایش سرمایه و گام دوم استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت مدار درباره استراتژی و برنامه عملیاتی شرکت گفت: افزایش سودآوری از طریق رشد پایدار و توانمند سازی سرمایه انسانی و ارتقای بهروری سازمانی در دستور کار شرکت است.

میرعباسی افزود: بخش غالب سرمایه‌گذاری شرکت در سهام شرکت‌های بنیادی خواهد بود. به همین منظور در فلزات اساسی ۲۰درصد، بانک‌ها ۱۴درصد، چندرشته‌ای صنعتی ۱۲ درصد، شیمیایی ۱۱ درصد، دارویی ۱۱درصد و کانی‌های فلزی ۸ درصد  سرمایه‌گذاری‌های شرکت را به خود اختصاص داده‌اند که در مجموع حدود ۱۷۰۰میلیارد تومان است.

وی درباره سود خالص شرکت بیان کرد: سود خالص شرکت از سال ۹۶ تا حال حاضر از میزان ۳ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدار در ادامه گفت: نرخ بازده دارایی‌های شرکت در سال ۹۹ معادل ۷۵درصد بوده است و خالص ارزش دارایی‌های شرکت از ۲۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافته است.

میرعباسی درباره وظیفه اصلی شرکت سرمایه‌گذاری مدار اظهار کرد: مدیریت سرمایه گذاری در بازار سرمایه و استفاده از فرصت های خرید و فروش سهام از طریق گردش پورتفوی انجام خواهد شد.

وی درباره افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی در دستور کار شرکت قرار دارد اما محدودیت‌هایی برای شرکت‌هایی که متعلق به بانک‌ها هستند وجود دارد که در حال رایزنی با مجموعه بانک و وزارت اقتصاد هستیم تا همکاری لازم صورت بگیرد.

میرعباسی درباره میزان عرضه شرکت گفت: ۱۵ درصد در ابتدا عرضه می‌شود که ۱۲ درصد سهم عموم مردم  و ۳ درصد برای صندوق‌ها در نظرگرفته شده است. ۱۰ درصد دیگر از شرکت نیز با توجه به کشش بازار در آینده عرضه خواهد شد.

میرعباسی در پایان گفت: بازار سرمایه میداند چه سهمی در چه زمانی ارزنده است و در چه زمانی ارزنده نیست. شرکت مدار سود نقدی ۳۵۰ تومانی به ازای هر سهم را پیش بینی می‌کند . در سه ماه آینده مجمع شرکت برگزار خواهد شد که تقسیم سود ۲۰۰ الی ۲۵۰ تومانی را برای سهامدار شناسایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا