قطع بیش از ۲ میلیون کارتخوان فاقد مالیات
به گزارش بیدنا به نقل از ایسنا، بانک مرکزی بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.
بنابر اعلام معاونت فناوریهای نوین بانک مرکزی تا کنون اطلاعات چهار میلیون و ۷۰۰هزار کارتخوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود، پس از تکمیل و صحتسنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.
همچنین زیرساختهای فنی و مقرراتی لازم نیز به گونهای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.
علاوه بر این دو میلیون و ۱۰۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کمتراکنش نیز که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند.
این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.