رکورد تولید و عرضه را در خانواده سیمانی گروه توسعه ملی به خود اختصاص دادیم

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی امیرتقی‌خان تجریشی افزود: افزایش سرمایه سیدکو انجام شده که در مرحله ثبت است و در صورت تایید بانک ملی، تقسیم سود سیدکو انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: سود سال ۹۹ به بیش از ۲ برابر خواهد رسید و سود سال آینده از طریق کدال در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.
مدیرعامل گروه توسعه ملی درباره میزان تولید و فروش سال ٩٩ در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: بطور کلی صنعت سیمان حدود ۱۵ درصد افزایش تولید داشته که در گروه سیدکو، به حدود ۲۵ درصد رشد رسیده است. در برخی از کارخانجات حدود ۶۰ درصد افزایش تولید داشتیم که در مجموع می توان گفت در سال ٩٩، رکورد تولید و عرضه را در خانواده سیمانی گروه توسعه ملی به خود اختصاص دادیم.
وی با اشاره به قیمت ناچیز سیمان در مقابل هزینه ها ادامه داد: در واقع اگر قیمت سیمان با میزان سرمایه گذاری در این صنعت مقایسه شود، عدد بسیار ناچیزی را می بینیم که این رقم، بسیاری از طرح های توسعه‌ای را توجیه نمی کند. برای ساختن یک کارخانه سیمانی با ۱میلیون تن، ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است که با این رقم، سرمایه گذاری توجیحی ندارد. قیمت سیمان باید  آزادسازی شود تا این صنعت به سودآوری برسد.
تجریشی افزود: در بخش صادرات بر روی سیمان سفید متمرکز هستیم و اصل محصول صادراتی، سیمان ساروج است و عمده صادرات این مجموعه، کلینکر است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سیمان مازنداران به حوزه CIS صادر می‌شود.
مدیرعامل توسعه ملی با اشاره به عرضه اولیه‌ها ادامه داد: پذیرش شرکت سیمان ساروج در فرابورس انجام شد، در هفته های باقیمانده سال نیز، این نماد روی تابلو فرابورس خواهد آمد، همچنین در سال ۱۴۰۰، پذیرش آسیای آرام، اسکله متعلق به ساروج و سیمان فیروزکوه را در بورس خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا