شفاف‌‌ترین بخش اقتصاد کشور بازار سرمایه است

مدیرعامل شرکت اوراق بهادار تهران با بیان اینکه پذیرش شرکت‌ها در بورس و رونق بازار سرمایه تأثیرات مثبت فراوانی بر اقتصاد این شرکت‌ها و کشورها ازجمله شفافیت اقتصاد، جلوگیری از تصمیم‌گیری پشت درهای بسته و امکان سرمایه‌گذاری مردم در آن صنایع دارد، گفت: تعداد سهامداران فعال در بازار سرمایه از سه میلیون نفر در فروردین ۱۳۹۹ به بیش از ۲۵ میلیون نفر در بهمن ماه امسال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بیدنا به نقل از ستاد خبری دومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی  ، علی صحرایی در پنل تخصصی نقش بازار سرمایه در توسعه صنعت پتروشیمی که به ریاست جواد عشقی‌نژاد مدیرعامل مدبران اقتصاد و نائب رئیس هیئت‌مدیره بورس تهران در این رویداد برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر از برای تأمین مالی از نظام بانکی چالش‌های جدی پیش آمد و تأمین مالی از بازار سرمایه در دو سه سال اخیر شروع شد.

وی افزود: امسال حدود ۵۰۰ هزار هزار میلیارد تومان، تأمین مالی از طریق روش‌های مختلف در بازار سرمایه انجام شد که بخش عمده آن از طریق عرضه‌های اولیه بود. انتشار انواع اوراق بازار بدهی و روش‌های مختلف افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی، تجدیدارزیابی و… هم از سایر روش‌ها بود.

صحرایی با اشاره به تأمین مالی قابل توجه انجام گرفته در کشور در یکسال گذشته از طریق بازار سرمایه، تصریح کرد: دولت هم برای سال آینده برنامه جامعی برای تأمین سرمایه از بازار سرمایه دارد و البته نباید فراموش کرد که امسال یک سال استثنایی در بازار سرمایه بود، به‌طوری‌که ابتدای فروردین سه میلیون سهامدار فعال داشتیم و امروز که خدمت شما هستیم بیش از ۲۵ میلیون سهامدار در بازار داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا