عملیات اجرایی و افتتاح سه پروژه در شرکت پتروشیمی شازند آغاز شد

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور ابراهیم ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند و جمعی از مدیران، عملیات اجرایی و افتتاح سه پروژه در روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در ناحیه یوتیلیتی برگزار شد.

عملیات اجرایی خط انتقال آب سد کمال صالح به پتروشیمی شازند اولین پروژه‌ای بود که توسط ولدخانی کلنگ زنی شد.

بر اساس قرارداد بین شرکت پتروشیمی شازند و سازمان آب منطقه‌ای استان مرکزی، پتروشیمی شازند سالانه یک میلیون متر مکعب از آب سد کمال صالح را از طریق خط لوله دریافت خواهد کرد که در صورت وجود آب مازاد، این میزان به حدود سه میلیون متر مکعب نیز قابل افزایش خواهد بود.

هزینه اجرایی این پروژه ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است که با اجرای آن، برداشت آب از چاه‌ها و سفره‌های آب‌زیرزمینی کاهش می‌یابد و همچنین با توجه به کیفیت مطلوب آن، بر راندمان و کیفیت تصفیه شیمیایی آب در چرخش برج‌های خنک‌کننده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با حضور در واحد بخار، پروژه نوسازی و تعویض تیوب‌های فایر بویلرB  را که با موفقیت انجام شد به طور رسمی راه‌اندازی نمود و در مراسم افتتاحیه این پروژه توضیحات مبسوطی در خصوص لزوم و نحوه اجرا و اقدامات انجام شده ارائه گردید.

فایر بویلر B واحد بخار شرکت پتروشیمی شازند ساخت شرکت کاوازاکی ژاپن و با ظرفیت تولیدی ۸۰ تن در ساعت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۹ در سرویس بوده و هر ساله مورد چک و بازرسی قرار گرفته است. پس از ۲۸ سال از بهره برداری آن و با توجه به ضرورت تعویض تیوب ها و نوسازی بویلرهای واحد بخار، پروژه نوسازی و تعویض تیوب‌های فایر بویلB  با فراخوان شرکت‌های توانمند و از طریق آگهی مناقصه عمومی ضمن انتخاب یکی از شرکت های توانمند استان مرکزی، ظرف مدت هشت ماه و با هزینه ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی گردید.

در پایان این آیین، عملیات اجرایی پروژه طرح توسعه واحد آب شرکت پتروشیمی شازند با حضور ولدخانی مدیرعامل شاراک آغاز گردید.

شایان ذکر است هزینه اجرایی پروژه طرح توسعه واحد آب حدود ۲ میلیون یورو ارزی  و ۱۲۰ میلیارد ریال ریالی می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا