مقایسه افت بورس با ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

بررسی بازدهی بازارهای سرمایه، ارز و طلا نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته شاخص بورس با ثبت بازدهی بیش از ۱۳۰٫۸ درصدی بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.

این در حالی است که در این مدت سرمایه‌گذاران بازار ارز(دلار) ۴۲درصد و خریداران سکه طلا ۷۳درصد سود کسب کرده‌اند.

همچنین در هفته گذشته شاخص بورس کاهش ۳٫۷ درصدی داشته است و دلار نیز ۴٫۴ درصد و سکه ۲٫۱درصد افت را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: کاشی و سرامیک با ۱۲٫۸ درصد، استخراج سایر معادن با ۱۲٫۸ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۱٫۸ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۱٫۱ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۱۰ درصد، استخراج زغالسنگ با ۱٫۶ درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۱٫۳ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشاف با ۰٫۸ درصد و سرمایه‌گذاری‌ها با ۰٫۴ درصد بیشترین کاهش را در این مدت به ثبت رساندند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۸۴۹۸ میلیون سهم، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۵۱۱۴ میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۵۲۱ میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۳۷۴ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۱۷۸ میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای با ۱۱۶۰ میلیون سهم، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با ۸۶۹ میلیون سهم، سیمان، گچ و آهک با ۷۷۹ میلیون سهم و محصولات شیمیایی با ۷۲۱ میلیون سهم به ترتیب بیشترین حجم معاملات هفتگی را به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است شاخص بورس ابتدای امسال حرکت خود را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، دلار از نرخ ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سکه از نرخ ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آغاز کرده و در پایان هفته گذشته شاخص بورس در ارتقاع یک میلیون و ۱۸۳هزار و ۹۷۸واحد، دلار در قیمت ۲۲هزار و ۸۰۰تومان و سکه در قیمت ۱۰میلیون و ۴۲۵هزار تومان قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا