حال “تولی‌پرس” و “داروگر” خوب نیست!

به گزارش بورس نیوز بعضی نمادهای بازار پایه در سال جاری چنان رشد کرده‌اند که گویا اکسیر حیات کشف کرده‌اند و  این در حالی است که رقم زیان در برخی نمادهای در حال رشد روز به روز در حال افزایش است.

شرکت تولی‌پرس از قدیمی‌ترین نمادهای صنعت شوینده کشور بوده که این روزها حال خوشی ندارد.

این شرکت در ۶ماهه اول امسال بیش از ۵۳ میلیارد تومان زیان (به ازای هر سهم ۲۱۴ تومان) محقق کرده و این سهم در سال جاری ۴۱۱درصد بازدهی برای سهامداران به ارمغان داشته است.

شرکت کف (داروگر) هم وضعیت مشابهی داشته و «شکف» با تحقق زیان تقریبا ۱۳میلیارد تومانی در نیمه اول امسال، (به ازای هر سهم ۵۱ تومان) تا اینجای کار بازدهی ۲۵۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

بر پایه این گزارش، مدت‌هاست تولیدات این شرکت‌ها در بازار مشاهده نمی‌شود و متاسفانه کسی هم در پاسخگوی تلفن سهامداران نیست.

پیرو درخواست مکرر سهامداران «شتولی» و «شکف» در مورد وضعیت این دو شرکت، خبرنگار بورس‌نیوز سعی کرد با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کند که موفق نشد و هیچ یک از شماره‌های این دو شرکت، پاسخ‌گو نبودند.

لازم به ذکر است شرکت کف سهامدار عمده شرکت تولی‌پرس است و در سال های اخیر مرتبا در مورد وضعیت رو به نابودی تولید در این دو شرکت، اعتراضات کارگری، اخراج گسترده کارگران، پلمب به علت بدهی و… شنیده‌ایم. جای تاسف است که در سال رونق تولید شاهد مرگ تدریجی تولید در قدیمی ترین برندهای شوینده کشور باشیم.

بختیار علم بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: دو شرکت تولی‌پرس و کف (داروگر) بعد از تغییرات مالکیت و واگذاری به مدیریت جدید، برای عضویت در انجمن مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه انجمن نیز ارتباطی با این دو شرکت ندارد؛ روند تولید این دو شرکت هم گویا اوضاع مطلوبی ندارد؛ گاهی محصولاتی روانه بازار می کنند و گاهی نه.

علم بیگی اضافه کرد: البته سهامداران این دو شرکت نباید نگران باشند زیرا سهام این دو شرکت قابلیت معامله در بازار سرمایه دارد و با توجه به ارزش بالای دارایی‌های این دو شرکت، معتقدم قیمت‌های فعلی سهم‌ها غیرمنطقی نیست.

وی تصریح کرد: نکته ناراحت کننده این است که برند داروگر بیش از یک قرن قدمت داشته و شرکت تولی‌پرس حدود ۹۰ سال سابقه فعالیت دارد؛ جای بسی تاسف است که قدیمی‌ترین برندهای شوینده کشور، اینطور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و انتظار می‌رود وزارت صمت در مورد واگذاری شرکت‌های تولیدی و نحوه فعالیت آنها دقت بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا