توجه به داخلی سازی محصولات شاراک، نشان از خلاقیت و ارزش آفرینی در این مجموعه دارد

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی جلسه‌ای با حضور بابک سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سیامک ظاهری جانشین مدیرعامل و معاونت امور مالی اداری، عباس باباگل زاده معاونت امور شرکت ها و جمعی از مدیران وبانک در سالن کنفرانس  این مجتمع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیم ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن خیرمقدم به میهمانان، این مجموعه را یکی از مجموعه‌های ارزشمند کشور در صنعت محصولات شیمیایی دانست و افزود برخی از محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی شازند در کشور یونیک و منحصر به فرد می باشد که  می توان به گرید اسپان باند و گرید مورد نیاز در تولید سرنگ و سرم اشاره نمود که تنها در این مجتمع تولید می شود و تولیدات این شرکت در حفظ سلامت و جان هموطنان نقش مهم و بسزایی دارد.

وی در پایان سخنان خود از عزم و اراده متخصصین پتروشیمی شازند در بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خبر داد و گفت: با اعمال تحریم های ظالمانه بین المللی، امکان تامین قطعات و تجهیزات از تامین کنندگان اصلی وجود ندارد. از این رو استراتژی این شرکت تمرکز بر بومی‌سازی قطعات و تجهیزات با همکاری شرکت های داخلی است که خوشبختانه امروز شاهد این رویداد مهم نیز هستیم که بیش از ۲۶۰۰ قطعه حساس تخصصی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در شرکت پتروشیمی شازند بومی‌سازی شده و ماحصل آن صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون یورویی است که پیش بینی می‌شود این صرفه جویی ارزی تا پایان سال جاری، به ۱۲ میلیون یورو برسد و این مهم جز با لطف پروردگار، همت، همدلی و تلاش های جهادی همکاران محقق نمی شد.

در ادامه بابک سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و دیگر اعضای هیات مدیره به تمامی همکاران تلاشگر شرکت پتروشیمی شازند در سخنانی اظهار نمودند: تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در مجتمع پتروشیمی شازند نشانگر کار تیمی قوی و ارزنده این شرکت می باشد و حاکی از آن است که دو فرموده مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و داخلی سازی، در این شرکت به خوبی هر چه تمام محقق گردیده است.

عضو هیات مدیره وبانک بیان داشت: ارتباط سازنده صنایع بالادستی و پایین دستی در صنعت پتروشیمی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که با اعمال تحریم های بین المللی، توجه به سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی را بیش از گذشته نمایان نموده است. خلق ارزش در این خصوص راهی جز خلاقیت در مدیریت این صنایع نداشته و خوشبختانه بومی سازی و  تنوع محصولات در شرکت پتروشیمی شازند نشان از خلاقیت و توجه مدیران این شرکت به این مقوله مهم است.

در ادامه عباس باباگل زاده معاون امور شرکت های گروه توسعه ملی ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات انجام شده در مجموعه پتروشیمی شازند افزود؛ ماحصل این تلاش ها و اقدامات در شش ماهه نخست سال، موجب بروز اتفاق های خوب و تاثیرگذار در این مجموعه و گروه توسعه ملی شد.

وی افزود؛ تولید محصولات استراتژیک و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره ضمن استمرار در تولید، قدرت چانه زنی شرکت در برابر تامین کنندگان و مشتریان را بالا می برد و توانمند و دانش فنی متخصصین پتروشیمی شازند، مایه مباهات و افتخار گروه توسعه ملی و کشور است.

در پایان با حضور معاونین و مدیران گروه توسعه ملی گزارش عملکرد مالی شرکت پتروشیمی شازند توسط مدیریت محترم عامل برای حاضرین ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. همچنین معاونین و مدیران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از برخی از واحدهای مجتمع بازدید بعمل آورده و با فعالیت های واحدهای عملیاتی آشنا شدند.

شایان ذکر است ، نمایشگاه خودکفایی و دستاوردهای متخصصین شرکت پتروشیمی شازند با حضور بابک سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، مهندس جعفری ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، جمعی از مدیران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در مجتمع پتروشیمی شازند افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا