گروه توسعه ملی درصدد ایجاد کنسرسیوم صادراتی است

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه توسعه ملی، محمد حسین فروزان­‌مهر، سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در جمع مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه گروه توسعه ملی اظهار داشت: گروه توسعه ملی برنامه استراتژی بلندمدتی برای افزایش با ثبات صادرات غیرنفتی و همچنین جذب سرمایه گذاری دارد.

وی لازمه نیل به اهداف مدنظر را ارتقای هم ­افزایی تجاری و بازرگانی در شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی دانست و افزود: با توجه به پیچیدگی‌های معمول در امر صادرات باید با ایجاد روش‌های مناسب در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز موثر باشیم.

سرپرست وبانک با اشاره به ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی در گروه توسعه ملی اظهار داشت: هم اکنون شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های متقابلی همچون لجستیکی، بندرگاهی، حمل و نقلی و …که در شرکت‌های دیگر این خانواده وجود دارد در بهبود جریان‌های بازرگانی و نتیجتاً افزایش صادرات نقش ایفا کنند.

دکتر فروزان­‌مهر به ضرورت وجود استراتژی مشخص بر اساس نوع و کیفیت کالای مورد نیاز هر مقصد صادراتی در کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: در تبیین و تدوین این استراتژی، تعیین چگونگی مسیر صادرات در اولویت اهمیت است.

وی افزود: بنابراین ابتدا باید نیازسنجی بازار هدف مدنظر قرار گرفته و سپس برنامه‌هایی برای بازاریابی محصولات، خرید مواد اولیه، مذاکره و توافق در قراردادها به نحوی باشد که کفه ترازو به نفع شرکت‌های گروه سنگینی کند و نهایتا برنامه ریزی امن برای انتقال وجوه مد نظر باشد.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تاکید کرد: برای افزایش ضریب موفقیت در این مسیر باید تعامل با مراجع صادراتی نظیر اتاق‎‌های مشترک بازرگانی، تشکل‌های صادراتی و همچنین سازمان توسعه تجارت صورت بگیرد تا از این طریق، استفاده از امکانات فراشرکتی نیز در دسترس باشد.

فروزان‌مهر همچنین از مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی خواست مجامع شرکت‌ها را بر اساس جداول برنامه‌ریزی شده و به طور منظم برگزار کنند تا مشکلی از لحاظ تامین اطلاعات شفاف مالی در هلدینگ رخ ندهد و نتیجتاً «وبانک» نیز بتواند مجمع خود را در تاریخ ۲۶ تیرماه جاری برگزار کند.

در این جلسه همچنین هادی احمدیان قائم مقام مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌­های گروه توسعه ملی برای افزایش صادرات همه شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد و آشنایی و تسلط به قوانین گمرکی و ترخیص، مکاتبات و روابط خارجی و دیپلماتیک، شناسایی بازار هدف برای انواع کالاها و اخذ اطلاعات کافی از مقررات صادرات و واردات کالا در کشور هدف را از جمله ضروریات برشمرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا